سوشا مکانی یکی از پر حاشیه‌ترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شود که باعث شده است وی با این رفتار به چهر‌ه‌ای نفرت انگیز در میان فوتبال دوستان تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  وی متولد 1365 در شهر انزلی است و از همان کودکی علاقه فراوانی به فوتبال داشت.

سوشا فوتبال خود را از استقلال انزلی آغاز کرد و پس از یک سال حضور در این تیم راهی تهران شد و به عضویت باشگاه کوثر در آمد.

نخستین تیم مکانی در لیگ برتر فجر سپاسی شیراز بود، وی در این تیم 2 فصل آرام را سپری  کرد و پس از آن حاشیه‌های این دروازه بان ملی پوش آغاز شد.

پس از فجر سپاسی، سوشا به عضویت باشگاه پاس همدان در آمد و توانست 44 بازی را برای این تیم انجام دهد، وی دوران پر حاشیه‌ای را سپری کرد و حتی در آستانه اخراج از ای باشگاه نیز قرار گرفت.

سوشا مکانی پس از ترک باشگاه پاس، به استیل آذین پیوست و پس از سقوط این تیم، راهی نفت تهران شد و حاشیه‌هایش را در این 2 تیم باز هم ادامه داد.

وی در این تیم یک بار زمان ابراهیم زاده و در زمانی دیگر توسط گل محمدی این بازیکن را از تیمشان کنار گذاشتند.

مکانی در لیگ سیزدهم هم با انجام هفت بازی در ابتدای فصل، دیگر بازی نکرد و به سکو نشینی در این تیم دچار شد.

سوشا پس از آن در لیگ سیزدهم به فولاد پیوست و توانست خودش را در این تیم احیا کند وی در 15 بازی برای سرخ پوشان جنوب کشور به میدان رفت که حاصل آن ده کلین شیت بود و توانست به یکی از ارکان قهرمانی تیمش لقب بگیرد.

بررسی‌ حاشیه‌های مکانی

دیدار پرسپولیس و استیل آذین 26 فروردین 1390 در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در پایان این دیدار سرخ پوشان موفق شدند با نتیجه 2 بر یک استیل آذین را شکست دهند. این بازی اتفاقات زشتی هم داشت که در دقیقه 94 رخ داد.

مکانی ظاهرا آسیب دیده است و توپ را به بیرون زد اما بازیکنان دایی، بازی جوانمردانه را انجام ندادند و با پرتاب اوت و ضربه اشپییتم آرمی گل پیروزی بخش سرخ پوشان به ثمر رسید، تا دعوایی دیگر میان این 2 تیم رخ دهد.

"خدا آن بالاست" این کلمه را مکانی پس از دریافت  گل و با صورتی اشک بار به هواداران پرسپولیس می‌گفت و  معتقد بود، فوتبال ارزش این طور بردن را ندارد.

وی پس از آن هم به رختکن رفت و احمدی درگیر شد و به آن گفت: "تو تمام عمرت را نیکمت نشین بوده‌ای و در حد من نیستی" اما تنها یک سال پس از این جمله، سوشا ذخیره احمدی در تیم ملی شد.

چهار سال بعد، در 14 فروردین ماه 1393 وقتی در جلسه فنی دیدار با راه آهن متوجه شد که در ترکیب تیمش جایی ندارد و مسعود همامی جایگزین وی شده است، از این اتفاق ناراحت شد و به اتاقش رفت و وسایل خود را جمع کرد و راهی  منزل شد.

وی در زمان خروج از هتل، الفاظ زشتی را در خصوص درخشان به کار برد، که باعث شد تا  قدیمی پور دروازه بان سوم سرخ پوشان جای وی را در لیست هجده نفره این تیم بگیرد.

پس از آن، متوجه شدیم که این دروازه بان دوست دارد  که جایگاه ثابتی را در ترکیب تیمش داشته باشد و برای آن عادت شده تا پس از نیمکت نشینی با بی احترامی به کادر فنی اردو را ترک کند.

اما این حاشیه‌ها فقط مختص به پرسپولیس نیست و این بازیکن هر جا که باشد، حاشیه نیز دارد .

وی در سال سوم حضورش در نفت، متوجه شد که در یکی از دیدارها گل محمدی تصمیم گرفته است که از علیرضا بیرانوند دروازه بان امید تیمش در ترکیب اصلی استفاده کند وی باید روی نیمکت تیمش قرار بگیرد.

وی پس از پایان دیدار، در رختکن حرف‌های زشتی را خطاب به گل محمدی به بازیکنان گفت: که به گوش سرمربی تیمش رسید و وی اجازه تمرین کردن را دیگر به مکانی نداد.

این در حالی بود که سوشا مکانی بیان کرده بود که دیگر حاشیه سازی نکند، اما قول خودش عمل نکرد و در دیدار تیمش مقابل ملوان بار دیگر بازی را جنجالی کرد.

پس از اخراج طارمی از زمین، مکانی حرف‌های ناسزایی را به داور مسابقه گفت و پس از آن با دریافت کارت زرد مواجه شد، اما وی به این  موضوع پایان نداد و با دخالت قنبرپور از اخراج این بازیکن جلوگیری شد.

حتی در 5 دقیقه پایانی این دیدار مکانی با زارع نیز جدل کوتاهی داشت که خیلی زود به این موضوع  خاتمه داد.

وی با این جنجال سازی‌هایش قصد دارد تا در آرامترین روزها نیز برای تیمش حاشیه درست کند.
در این باره گفتگویی را انجام داده‌ایم با پایان رأفت مربی حال حاضر قدی‌های بندر انزلی:

بازی خوبی را انجام داده‌ایم و  می‌توانستیم برنده بازی نیز باشیم اما پس از یک جنجال سازی در 6 الی هفت دقیقه پایانی باعث شد تا سرخ پوشان بازی را از دست داور در بیاورند و فقط به 3 امتیاز بازی دست پیدا کنند.

وی درباره حاشیه مکانی گفت: سوشا دروازه بان حرفه‌ای است اما نباید این رفتارها را از خود نشان می‌دهد، اول خودش ضرر خواهد کرد اصلا به او ربطی ندارد که در این مباحث دخالت کند و به طارمی بگوید که دیرتر از زمین مسابقه خارج شد.

و زمانی که داور به او اخطار می‌دهد تا نیمه زمین می‌آید و داور  اعتراض می‌کند.

کمک مربی ملوان درباره  اخراجش اظهار کرد: من فقط و فقط به سوشا گفتم که برو درون دروازه‌ات قرار بگیر تا بازی زودتر آغاز شود، اما دلیل اخراجم را  نیز درک نمی‌کنم.

آقای طارمی که پس از اخراج فکر می‌کند در پارک است و قدم زنان خارج می‌شود و مکانی به آن می‌گوید که آرام زا زمین مسابقه خارج شد.

برد خوب است، اما نباید به خاطر آن ارزش‌ها را زیر پا گذاشت.

در پایان می‌توان گفت: بازیکنانمان نباید به خاطر بزرگ شدن و رفتن روی  جلد روزنامه‌ها هر کاری ار انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار