روستایی که ناخودآگاه حس جنگلهای شمال ایران و روستای دیدنی ماسوله را برای بیننده تداعی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛روستای كوهستانی 'شمشیر' از توابع بخش مركزی شهرستان پاوه در استان كرمانشاه واقع شده است.در این روستا خانه هایی وجود دارد كه باتلاش ساكنین از سد صخره های كوهستانی عبور كرده اند و در سینه كش كوه سكونت گاهی امن و آرام برای خود ایجاد نموده اند.

رودخانه 'چم شارا' و رودخانه گلال در جنوب روستای شمشیر جریان دارد، از زیباترین جاذبه های این روستای سرسبز است .تفرجگاه جنگلی چم شارا نیز یکی از زیباترین پارک‏های جنگلی منطقه به شمار می‏آید.

درآمد اكثر مردم این روستا از فعالیتهای زراعی، باغداری و دامداری تأمین می‏شود. عمده محصولات زراعی روستای شمشیر شامل گندم، جو، شبدر، گوجه ‏فرنگی، خیار و بامیه است و گردو، آلوچه، توت و هلو نیز از محصولات باغی و سردرختی آن است.

جاجیم ‏بافی، موج ‏بافی، گیوه‏ بافی و توپ دوزی از صنایع دستی رایج این روستاست.

در اطراف و داخل روستا باغ‏های انبوه و گسترده‏ای وجود دارد که چشم‏انداز آن‏ها به خصوص در بهار و تابستان بسیار زیبا و دلنواز است. این باغ‏های سرسبز و زیبا همراه با چشمه‏ساران فراوان، فضاهای بسیار دلپذیری برای گذران اوقات فراغت گردشگران فراهم نموده ‏اند.

فصل بهار همه جا زیباست اما فصل بهار شمشیربه گفته کسانی که به این طبیعت پا نهاده اند خارق العاده وبی نظیر است در رشته کوه زیبا شاهو انواع گونه های حیوانات وحشی ازجمله بز،میش،کل،پلنگ،خرس،گرگ،و... انواع گونه های پرندگان از جمله کبک،عقاب،شاهین،بلبل،قمری و. زیست می کنند.

یخچالهای طبیعی،غارهای عمیق ونیمه عمیق از جمله غار خوره له که آثارتحقیقات دانشمندان داخلی وخارجی بردروپیکرآن عیان است هرساله گروهای کوهنوردی فراوانی ازسراسر ایران و کشورهای خارجی بسوی خود جذب می کند.



انتهای پیام/گ
برچسب ها: کرمانشاه ، شمشیر ، زیبا ، شمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.