فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور، برگزاری و برنامه ریزی برای ایجاد یک رزمایش را بر اساس نوع تهدیدها ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی در نشستی خبری جهت تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس، از برگزاری همایش بزرگی در منطقه شمال شرق کشور خبر داد و افزود: در پاییز امسال این عملیات با استفاده از یگان های شمال شرق در خراسان رضوی برگزار می شود ولی تاکنون جزئیات آن به طور دقیق اعلام نشده است.

وی در تشریح برنامه های ارتش درروزهای هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس تبلور ایمان، ایثار و فداکاری در 8 سال دفاع مقدس است و پرافتخارترین حماسه برهه تاریخ معاصر، این هفته از 31 شهریور آغاز و با رژه یگان های موتوری و پیاده در شهرستان هایی که در منطقه قرارگاهی هستند و در میدان 15 خرداد شهر مشهد همراه است.

وی تصریح کرد: روز دوم این هفته به نام روحانیت، علم و دانش و دانش پژوهی نامگذاری شده و چون در نخستین روز بازگشایی مدارس است، زنگ مقاومت در مدارس نواخته می شود.

امیر سرتیپ دوم جهانشاهی ادامه داد: در روز سوم که بنام روز ایثار و از خودگذشتگی است، به دیدار و تجلیل از خانواده های شهدا پرداخته و غبارروبی شهدا نیز صورت می گیرد و در روز چهارم نیز که به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت است به جایگاه زنان و نقش آنان توجه می شود.

وی در خصوص روز پنجم هفته دفاع مقدس افزود: این روز به نام جوانان، پشتیبانی مردم و اصناف نامگذاری شده و از سربازان در این روز تقدیر می شود، همچنین در روز ششم که روز آزادگان، جهادگران و پیشکسوتان است، از این افراد تقدیر می شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور، گفت: روز هفتم به نام استکبار ستیزی نامگذاری شده و بر روی مباحث بصیرت افزایی و دشمن شناسی تاکید می شود و نقش رهبری و انقلاب اسلامی در این زمینه تبیین می شود.

وی به نامگذاری روز هشتم که به نام فرماندهان و عزت آفرینان است اشاره کرد و افزود: در این روز افرادی مانند سرلشگر فلاحی و نامجو به شهادت رسیده اند و دلیل نامگذاری این روز هم زنده نگه داشتن این افتخار آفرینان است.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.