با اجراي طرح ساماندهي موتورسيكلت سواران متخلف 20 درصد كشته هاي حوادث ترافيكي استان كاهش پيدا كرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت:"آمارها و يافته هاي پليس نشان مي دهد كه 50 درصد كشته هاي تصادفات مربوط به موتورسيكلت است و يك موتورسيكلت 125 سي سي بين4تا 6 برابر يك خودرو آلودگي هوا و 8 تا 10 برابر يك خودرو آلودگي صوتي ايجاد مي كند و بيش از 60 درصد جرايم با اين وسيلهرخمي دهد.

سرهنگ حسین زاده افزود:پليس اصفهان پس از انجام كار مطالعاتي وسيع و استفاده از اساتيد دانشگاه در اتاق هاي فكر و هماهنگي با مسئولان استان طرح ساماندهي موتورسيكلت سواران متخلف را از 16 اسفند سال گذشته آغاز كرد كه امروز خوشبختانه بعد از گذشت 7 ماه از اجراي اين طرح تعداد كشته هاي حوادث ترافيكي اصفهان 20 درصد كاهش پيدا كرد.

وی با اشاره به كاهش 2درصدي وقوع جرايم ، كاهش قابل توجه مصدومين حوادث ترافيكي، كاهش آلودگي هوا و آرامش بيشتر در بين مردم از زمان اجراي طرح مذكور گفت: همه اين اتفاقات خوبي كه شاهد آن بوديم به دليل استفاده تعداد زيادي از موتورسواران از كلاه ايمني بود.

جانشين فرمانده انتظامي با بيان اينكه طرح ساماندهي موتورسيكلت سواران متخلف تمام شدني نيست اظهار داشت: اين طرح زمانيپايان مي يابد كه تمام موتورسواران شهر اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي از كلاه ايمني استفاده كرده و هنگامي كه گردشگران داخلي و خارجي به اين استان سفر مي كنند فرهنگ استفاده از كلاه ايمني را به چشم خود ببينند.

اين مقام انتظامي در خصوص ارزيابي خود از افزايش استفاده از كلاه ايمني گفت: برآوردهاي پليس نشان مي دهد كه از زمان اجراي طرح چيزي در حدود 60 درصد راكبان موتورسيكلت درهسته مركزي شهر از كلاه ايمني استفاده مي كنند.

وي نداشتن پلاك جديد، بيمه و كلاه ايمني را سه تخلفي كه باعث توقيف موتورسيكلت مي شود عنوان كرد و اظهار داشت: پليس در اين طرح تسهيلاتي نيز براي شهروندان قائل شده و اجازه داده تا در صورت تهيه كلاه ايمني موتورسيكلت را با خود ببرند.

سرهنگ حسين زاده با بيان اينكه طرح مذكور به زودي از هسته مركزي شهر فراتر رفته و در منطقه جنوب، غرب و شرق اصفهان نيز اجرا خواهد شد گفت: پيش بيني مي كنيم تا پايان سال 94 اتفاقات خوبي در زمينه امنيت و سلامت شهروندان در حوزه ترافيك رخ خواهد داد و پليس مصمم است اين طرح را تا زمان كسب نتيجه نهايي ادامه دهد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حوادث ، ترافیکی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.