آیت الله جعفر سبحانی مرجع عالیقدر شیعیان گفت: عده ای به دلیل کینه ای که نسبت به تشیع دارند مباحث روشنی مانند تقلید را نمی پذیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعیان در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: کینه توزان قوانین روشن تقلید را به تمسخر می گیرند و معتقدند تقلید از یک نفر امر عقلایی نیست.

وی افزود:باید به این افراد گفت شما به دلیل کینه ای که نسبت به شیعه دارید و عینک بدبینی نسبت به مبانی ارزشی مکتب اهل بیت(ع) زده اید، حاضر نیستید مباحث روشنی مانند تقلید را بپذیرید.

این استاد عالی حوزه علمیه در ادامه به بیان معانی تقلید پرداخت و گفت:تقلید دو معنا دارد، یک معنای آن عرفی است و چنانچه کسی بر اساس عرف بدون فکر و اندیشه از کاری که دیگران انجام می دهند تبعیت کند که در شرع مقدس این گونه تقلید حرام است.

آیت الله سبحانی ادامه داد : تقلید معنای دومی نیز دارد که در مبانی شیعه مورد استفاده قرار میگیرد  و آن این است که یک نفر با مراجعه به اهل فن و عالم دینی مسائل و مباحث دینی خود را بر اساس تشخیص او انجام می دهد مانند مراجعه مریض به پزشک و جاهل به عالم.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تقلید ، جعفر سبحانی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.