بازیگر «پرواز ایکار» که یک نویسنده طنز‌پرداز بود این بار با نقشی متفاوت در «مردگان بی‌کفن و دفن» ظاهر شد.

سینا رازانی بازیگر سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نقش خو در نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» گفت: کاراکتر‌های این نمایش فشار روانی بسیاری را باید تحمل‌ کنند که شخصیت‌ »هانری» جدای از فشار روانی، فشار جسمی را هم باید تحمل می کرد.
وی در این راستا افزود: در قسمتی از نمایش، من برای مدتی از پاها آویزان می‌شوم که برای آن پنج دقیقه تمرین‌های بسیاری صورت گرفته تا برایم به مراتب تحملش آسان‌تر از روز‌های اول شود.

بازیگر نمایش «پرواز ایکار» درباره گروه و نمایشنامه عنوان کرد: قبلاً هم با آقای هادی همکاری داشته‌ام که کار کردن با ایشان برایم جذاب و دوست داشتنی بود، همچنین خود نمایش را خیلی دوست داشتم که با پیشنهاد ایشان برای  ایفای نقش درکاراکتر «هانری» باعث شد تا در این گروه همکاری کنم.

وی با بیان اینکه حتی گاهی برای یک لحظه یک دقیقه‌ای، یک روز کامل وقت می‌گذاشتیم مطرح کرد: در بعضی از قسمت‌های نمایش ساعت‌ها صحبت و فکر می‌کردیم بخشی را به آن اضافه  یا حذف می‌کردیم تا برای مخاطب باورپذیر‌تر شود. در آخر هم همه این پیشنهاد‌ها توسط کارگردان تکمیل و به مرحله‌ اجرا می‌رسید.

رازانی در خصوص شخصیت «هانری» گفت: با وجود اینکه فشار روانی زیادی را برای ابن کاراکتر باید تحمل می‌کردم اما نقش را دوست داشتم و به نظرم همین امر کلنجار رفتن با شخصیت است که برای بازیگر آن را لذت بخش‌تر می‌کند، که به چه طریقی باید اتفاقات را برای تماشاگران دیداریش کنم تا باورپذیر شود و تماشاگر با خود بگوید: باید این کار را می‌کرد کاری که هیچ انسانی نمی‌تواند آن را انجام بدهد ولی باز بگوید کار درستی بوده.

وی درباره شیوه کارگردانی بیان کرد: شیوه کارگردان به گونه‌ای است که دست بازیگر را باز می‌گذارد ولی این به معنای از چهارچوب خارج شدن بازیگر نیست در واقع این امر باعث می‌شود ایده‌های به وجود آمده در ذهنمان را بگوییم تا به یک نتیجه‌ درست از آن برسیم.

بازیگر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در رابطه با اجراهای متفاوت خود گفت: در نمایش‌ها به دنبال تفاوت و تجربه کردن هستم، در «پرواز ایکار» یک نویسنده کلاه بردار شوخ طبع بودم و در نمایش دیگر یک افغانی عصیان‌گر ساکن پاریس که گاهی موقعیت کمدی را ایجاد می‌کرد و در «دنیای مردگان بی‌کفن و دهن» هم که یک شخصیت متفاوت از نمایش‌های قبلی دارم.

وی در این راستا افزود: همین نقش‌های متفاوت است که همیشه برای من ایجاد انگیزه  بیشتر می‌کند و هر نقشی که بیشتر من را به چالش بکشد، بیشتر جذب آن می‌شوم.

گفتنی است؛ نمایش «مردگان بی‌کفن و دفن» به کارگردانی منوچهر هادی در فرهنگسرای نیاوران شهریور و مهر 94 ساعت 18:00 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: نویسنده: ژان پل سارتر، تهیه‌کننده: مهدی محرابی، مدیر تولید: مجید محرابی، مشاور کارگردان: علی سخنگو، بازیگران: رسول نجفیان، کاظم بلوچی، سیروس همتی، آرش مجیدی، یکتا ناصر، سینا رازانی، مهدی محرابی، مجتبی طهمورث، علی شادمان، ایمان صفا اشاره کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار