معاون عمرانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: وجود شیب در مسیر نیمه شمالی خط یکی از مشکلات ساخت این خط مترو بود.

قائم عمیق‌ترین ایستگاه نیمه شمالی خط 3گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به این که برای ساخت این خط از 7 خان عبور شده است، اظهار کرد: در بعضی از مناطق تا سقف تونل آب بود اما توانستیم با احداث زه‌کش‌ها و پمپاژ و ایوزالاسیون آب را بیرون تونل نگه داشتیم و در حال حاضر بدون هیچ مشکلی ایستگا‌ه‌ها ساخته شده است.


وی تصریح کرد: در مسیر ساخت نیمه شمالی وجود سنگ‌های بزرگ و در بخش ساختمانی وجود خاک‌های ریزشی کار را سخت کرده اما به لطف خدا و تلاش مهندسان و کارگران ایرانی کار به خوبی با سرعت و دقت خوبی به پایان رسیده است.

وی با اشاره به این که کار کردن در زیرزمین با سختی‌های بیشتری همراه است، گفت: با توجه به مسیر شیب‌دار در این خط در عمیق‌ترین ایستگاه به 60 متر زیرزمین رسیده‌ایم که ایستگاه قائم در شمالی‌ترین نقطه پایتخت است.

گرامی افزود: تردد در عمیق‌ترین ایستگاه را هم با گروه‌های پله برقی که نصب شده است، راحت کرده‌ایم و به راحتی می‌توانند از این ایستگاه استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار