قبل از شروع کار فکر می‌کردم بتوانم غم دوری مادران شهید را به تصویر بکشم ولی در زمان کار متوجه شدم هیچ چیزی جایگزین دوری شهدا نمی‌شود.

راحله گلشن خواص کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم کوتاه «دیدار» گفت: در چند سال فعالیتی که دارم فیلمنامه‌هایی را بر اساس موضوع دفاع مقدس نوشته‌ام و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه همچنین فیلم‌های دفاع مقدس داشتم و فیلم کوتاه «دیدار» را در خصوص شهدای غواص ساخته‌ام. در فیلم‌های دفاع مقدس بیشترین نقاط ضعف این است که نتوانستیم غم دوری مادران شهید را به تصویر بکشیم.

فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند غم فراق مادران شهید را به تصویر بکشند

وی افزود: درون مایه فیلم کوتاه «دیدار» به تصویر کشیدن غم فراق مادران شهدا است. بعد از شروع کار فکر می‌کردم بتوانم این غم را نشان بدهم اما زمانی که در کار قرار گرفتم متوجه شدم که نمی‌توان این دوری را به تصویر کشید و هیچ چیزی جایگزین دوری شهدا نمی‌شود، حتی فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند گویای میزان سختی‌های مادران باشد.

فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند غم فراق مادران شهید را به تصویر بکشند

کارگردان فیلم «دیدار» مطرح کرد: در زمان کار حضور شهدا را حس می‌کردم و آنها خیلی کمکم می‌کردند. سعی کردیم با هر چه در توان داشتیم فیلم را به بهترین نحو ارائه بدهیم و با توجه به داستان و با امکاناتی که در اختیار داشتیم، عوامل نهایت همکاری را داشتند و با توجه به موضوع فیلم که مربوط به شهدای غواص بود، همه گروه دلی کار کرده‌ایم.

فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند غم فراق مادران شهید را به تصویر بکشند

وی خاطرنشان کرد: قرار است فیلم «دیدار» را به جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس ارائه بدهیم، امیدوارم هنرمندان و کسانی که در زمینه حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، بتواند دید خود را به این قضیه متفاوت کرده و به سمت مدرنیته نروند، بهتر است از الگوها و عناصر موجود با اصالت استفاده کرده و آنها را به تصویر بکشند، چرا که ژانر دفاع مقدس جای کار زیادی دارد.

فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند غم فراق مادران شهید را به تصویر بکشند

عوامل این فیلم عبارتند‌ از:  بازیگران: فرهاد رشیدی، سمیرا میرزاجان‌زاده، علی قاسمی، علی تهرانی، علی بیگ‌لو، داود محمد‌آبادی، محمد شهریوری، محمد‌کاظم تبار و امیر‌علی گلشن خواص، نویسنده: سعید گلشن خواص و راحله گلشن خواص، مدیر تولید: فرزاد ودادی، مشاور کارگردان: مرتضی علوی، استوری بورد: مریم سعید شهرام خوارزمی، شعر: رضا شیبانی اصل، بازیگردان و تدوینگر: محسن سلیمانی، تصویر‌بردار: وحید نجف‌زاده، صدابردار: مهدی مشتاق، طراح گریم: حامد بداغی، اجرای گریم: رامین متحیر پسند، مرجان سلیمانیان. عکاس: رها خطیبی، هماهنگی انجمن سینمایی دفاع مقدس: علی اسکندری، مسئول سازمان بسیج دانشجویی: داوود گودرزی، مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی: آقای تاجیک، مدیریت شهرک سینمایی دفاع مقدس آقای فلاح.

فیلم «دیدار» هم نمی‌تواند غم فراق مادران شهید را به تصویر بکشند


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلیخواه
۱۹:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۲
کاش با این همه هزینه و پروپاگاندا، نتیجه کار ایشون رو هم میذاشتید تو سایتتون!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۳:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
به اميد موفقيت
آخرین اخبار