مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از جمع آوری 5 میلیارد و 652 میلیون ریال کمک مردمی مربوط به جشن عاطفه ها، طی 26 و 27 شهریور جاری در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ وحید میرزایی، با بیان اینکه 26 و 27 شهریور جاری، 750 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها، هم زمان با سراسر کشور در سطح استان راه اندازی شد، گفت: امسال این جشن با شعار "مهر در انتظار همدلی" به صورت دو مرحله صورت می گیرد که یک مرحله آن در روزهای پنجشنبه ۲۶ شهریور در میادین مختلف شهرها و شهرستانها و جمعه ۲۷ شهریور در میعادگاههای نمازجمعه سراسر استان برگزار شد و مرحله دوم آن نیز در روز هشتم مهر در مدارس صورت می گیرد.

وی افزود: در مجموع، طی این دو روز 5 میلیارد و 652 میلیون و 796 هزار و 850 ریال به صورت نقدی و غیرنقدی در سراسر استان جمع آوری شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: از این میزان کمک جمع آوری شده، یک میلیارد و 493 میلیون و 42 هزار و 850 ریال نقدی و 4 میلیارد و 159 میلیون و 754 هزار ریال به صورت غیرنقدی (پوشاک و نوشت افزار) است.

وی با اشاره به اینکه این جشن هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، هدف از برگزاری این جشن را، تأمین مایحتاج ، پوشاک ، نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، تقویت فرهنگ انفاق، گسترش حس نوع دوستی و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اعلام اینکه 25 هزار دانش آموز نیازمند، زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، تصریح کرد: جشن عاطفه ها هشتم مهر نیز به منظور توسعه فرهنگ احسان و دستگیری از نیازمندان در بین دانش آموزان، در سطح هزار و 100 مدرسه ی استان برگزار می شود.

میرزایی، جشن عاطفه ها را جشنی برای به نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، در ماه مهربان مهر دانست و افزود: این جشن در حقیقت یادآور مراسم گلریزان در زورخانه‌ها و پهلوانی‌های قدیم است و بدین ترتیب نوع دوستی که مسلمانان به آن شهرت دارند، را معنا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه، با جمع آوری کمک‌های مردمی، دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته می شود، از خیران خواست: برای شرکت در این امر خداپسندانه، یا به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان مراجعه و یا کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0101800180001 بانک صادارت به نام کمیته امداد واریز کنند.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: جمع آوری ، کمک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.