معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: انگلیس اعلام آمادگی کرد سهم ایران از میدان مشترک گازی رهوم را بعد از لغو تحریمها بپردازد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین زمانی‌نیا پس از دیدار امروز (شنبه، ٢٨ شهریورماه) با آجای شارما، کاردار انگلیس که در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، درباره مهمترین محور این دیدار گفت: در این دیدار درباره اولویت همکاری بین دو کشور پس از لغو تحریمها مذاکراتی انجام شد.
 
وی با بیان این که برداشت نفت از میادین قدیمی، توسعه مخازن مشترک و ازدیاد برداشت، محورهای مورد مذاکره امروز بوده درباره این که آیا به موضوع میدان رهوم و پرداخت سهم ایران از این میدان نیز پرداخته شده است، گفت: انگلیسیها اعلام آمادگی کردند پس از لغو تحریمها سهم ایران را از این میدان بپردازند.
 
زمانی‌نیا با اشاره به این که اگر شرکت‌های خارجی بخواهند با ایران همکاری کنند باید مشارکت معناداری با بخش خصوصی ایران داشته باشند، تاکید کرد: بخش خصوصی ایران با ١٠ سال گذشته تفاوتهای زیادی کرده است از این رو هر شرکت خارجی که بخواهد در ایران فعالیت کند باید به این موضوع توجه کند.
 
به گزارش شانا، میدان گازی رهوم یا رام یک میدان گازی کوچک فراساحلی است که توسعه مشترک آن با سرمایه گذاری مشترک ایران و انگلیس انجام شده است. این میدان در ۴۰۰ کیلومتری شهر ابردین در آبهای ساحلی اسکاتلند در دریای شمال قرار دارد. قرارداد اکتشاف این میدان در سال ۱۹۷۳ منعقد و در سال ۱۹۷۷ به کشف میدان انجامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار