تیم ملی والیبال ایران در صورت کسب سه پیروزی در دیدارهای باقی‌مانده خود می‌تواند در رده ششم جدول جام جهانی 2015 قراربگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی والیبال  با برگزاری 3 دیدار برای هر تیم به پایان رسید و تیم ملی والیبال کشورمان نتوانست در پایان این مرحله هم جایگاه خود در جدول رده‌بندی را ارتقا دهد و در رده هفتم جدول باقی ماند. عنوانی که شاید چندان برای والیبال توسعه یافته ایران قابل قبول نباشد.

مردان والیبال ایران در مرحله سوم این مسابقات با تیم‌های ایتالیا ، آمریکا و ژاپن دیدار کردند که دو دیدار نخست را با نتیجه 3 بر صفر و 3 بر یک به حریفان خود واگذار کردند و در دیدار با ژاپن آسیایی نتیجه 2 بر صفر باخته را با پیروزی 3 بر 2 عوض کردند تا رهاوردشان از شهر تویاما و مرحله سوم جام جهانی تنها دو امتیاز باشد. دو امتیازی که قطعا نمی‌توانست در جایگاه ایران را در جدول رده بندی مسابقات تغییری حاصل کند.

در پایان مرحله دوم و پیش از آن که 12 تیم حاضر در مسابقات 3 دیدار پایانی خود را برگزار کنند، شش تیم آمریکا، لهستان، ایتالیا، روسیه، آرژانتین و ژاپن بالاتر از ایران و در رتبه‌های اول تا ششم  قرار گرفته اند.

شاگردان ولاسکو که با 17 امتیاز که حاصل 6 پیروزی و 2 باخت از هشت بازی قبلی آن‌هاست در جایگاه پنجم جدول جا خوش کرده‌اند. سه بازی بعدی آن‌ها با تیم‌های ژاپن، آمریکا و ایتالیا خواهد بود. شاگردان ولاسکو اگر از دیدار با آمریکا و ایتالیا با توجه به قدرتمند بودن این تیم‌ها امتیازی نگیرند ، بعید بع نظر می‌رسد که هر 3 امتیاز دیدار با ژاپن را هم به حریفاشان واگذار کنند. در واقع تیم ملی آرژانتین در صورت کسب حتی یک امتیاز از سه بازی پیش رو قطعا بالاتر از تیم ملی کشورمان خواهد ایستاد.

با این اوصاف دور از ذهن است که تیم ملی والیبال ایران عنوان پنجمی این مسابقات را از آن خود کند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرد که در مصاف با ژاپنی که در حال حاضر در رده ششم قرار دارد، به رده ششم رسیده و  یک پله صعود کند.

تیم ملی ژاپن در ادامه کار خود باید به مصاف تیم‌های لهستان ، روسیه و آرژانتین برود. تیم‌هایی که هر سه در رده‌های بالای جدول رده‌بندی قرار دارند و ژاپنی‌ها کار سختی مقابل آن‌ها خواهند داشت. مردان والیبال ایران باید منتظر باشند تا  ژاپن 15 امتیازی  در هر سه دیدار پیش رو امتیاز از دست دهد تا آن ‌ها با استفاده از این فرصت ضمن برتری در هر سه دیدار پیش روی خود، جای این تیم را در رده ششم بگیرند. درواقع شاگردان کواچ در حداکثر تلاش خود خواهند توانست عنوان ششمی سیزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی را کسب کنند.

شاگردان اسلوبودان کواچ که در حال حاضر با 9 امتیاز از 3 پیروزی 5 شکست در رده هفتم قرار دارند، در مرحله پایانی مسابقات جام جهانی باید به مصاف تیم‌های استرالیا، کانادا و مصر بروند.دیدارهایی که به نظر می‌رسد چندان چالش برانگیز نباشد هر چند هنوز هم نمی‌توان به طور قطع ایران را از پیش برنده این مسابقات دانست.

با این تفاسیر عنوان ششمی در حالی در بهترین شرایط ممکن به تیم ملی والیبال ایران خواهد رسید که نسبت به دوره قبل رقابت‌های جام جهانی که در سال 2011 برگزار شد، تیم ملی ایران تنها موفق به صعود سه رده‌ای شده است. با این تفاوت که در آن دوره از رقابت‌ها تیم‌هایی نظیر برزیل، کوبا و صربستان هم در مسابقات حضور داشتند. حال باید منتظر ماند و دید در پایان این رقابت‌ها چه رتبه‌ای به تیم ایران خواهد رسید و کارشناسان و مسئولان فدراسیون والیبال با توجه به رشدی که والیبال ایران در 4 سال گذشته داشته است تا چه حد نتیجه بدست آمده را قابل قبول خواهند دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار