نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به پیش بینی ها در رابطه با حجم زیاد زائران اربعین امسال نیاز است تا طرف عراقی نسبت به ایجاد امکانات رفاهی طرف خود اقدام کند.

دولتمردان عراقی نسبت به ایجاد امکانات رفاهی مناسب اقدام کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اعلام کرد:زائران ایرانی اربعین سال گذشته از مرز مهران تا کوت عراق که بیش از 70 کیلومتر بود با مشکل نبود وسایل حمل و نقل و کمبود امکانات رفاهی روبرو بودند که دولتمردان عراقی در این زمینه باید تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: دولت عراق از توان مالی مناسبی برخوردار است و ما نیز آمادگی داریم همانند سال گذشته برای رفاه حال زائران در آن سوی مرز با دولت عراق همکاری کنیم.

وی اضافه کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته به همراه استاندار ایلام ملاقاتی در عراق با آیت الله سیستانی خواهیم داشت و از طریق ایشان نیازهای زائران را به مسوولان عراقی خواهیم گفت.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که امسال شاهد حجم بالای زائران در استان ایلام بویژه مهران باشیم ،گفت: همه برای استقبال از زائران کمک کنند، خانه ها زائر سرا شود و با پذیرایی خوب و صمیمی از زائران ضمن حفظ آبروی استان نام این استان و شهر مهران در کشور و جهان بدرخشد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.