معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت : طبق تفاهم نامه ای که سازمان بهزیستی کشور با اداره کل اتباع خارجی منعقدکرده 40 معلول از اتباع خارجی در قزوین شناسایی شده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وارثی افزود : در یک ماه گذشته در قالب طرح CBR پناهندگان معلول استان قزوین 57 نفر شناسایی شدند که از این تعداد 40 نفر به کمیسیون پزشکی مراجعه کردند .

وی ابا بیان اینکه طبق قانون به این افراد حقوق تعلق نمی گیرد اضافه کرد: آنها همچون معولان دیگر می توانند از سایر خدمات بهزیستی بهره ببرند .

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت : پس از شناسایی  پناهندگان معلول ساکن در سطح استان،آموزش در خانواده، بصورت ارائه کتابچه های آموزشی توسط تسهيلگران آموزش ديده صورت میگیرد ، همچنین آموزش خارج از خانواده در قالب معرفی به مراکز حرفه آموزی و آموزشی و تحصیلی  بوده است .

وارثی افزود: اتباع مذکور شناسایی شده ، جهت درمان و دریافت خدمات توانبخشی از قبیل ( فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی )ودر صورت نیاز تحویل  وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، عصا، واکر، سمعک و ... توسط کارشناسان ذیربط به مراکز توانبخشی و کلینیک های توانبخشی معرفی می شوند.

وی یاداورشد:  در صورت نیاز منازل پناهندگان معلول  نیز مناسب سازی می گردد. 

وارثی  هدف از اجرای این طرح را شناسایی و بهبود کیفیت زندگى افراد معلول پناهنده استان ، تأمین دسترسى  همه معلولین از جمله  معلولین پناهنده، به خدمات عمومى و منظم ،آموزش به خانواده ها و پیشگیرى از انواع معلولیت ها، استفاده از بستر جامعه و نهادهاى ملى براى ارایه خدمات دانست .



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالقهار
۲۲:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من اتباع افغانستانی هستم ساکن قزوین برادری معلول دارم در خواست گواهینامه کردم دو سال میشه جواب از کمیساریای برام نیومده خواهش میکنم پیگیری کنید با تشکر