کره ماه در آینده نزدیک میزبان یکی از پیشرفته‌ترین سفاین فضایی ساخته شده بدست بشر برای حل معمایی چند صد هزار ساله خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است قصد دارد کپسول فضایی مشهور به Orion را سوار بر روی بزرگترین موشک فضایی جهان کرده بر روی قسمت تاریک کره ماه فرود بیاورد. 

گفتنی است،‌ قرار است در صورت عدم به وجود آمدن مشکل در سال 2018 عملیات پرتاب آزمایشی موشک و سفینه فضایی انجام شود. 

سفر به مرموزترین بخش کره ماه + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، قرار است ماموریت اولیه سفینه Orion حدود 22 روز به طول بینجامید و آنگاه تست سفینه به همراه فضا نوردان داوطلب صورت گیرد. 

سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است با استفاده از این سفینه به اعزام فضانورد به سیارک‌های فضایی در سال 2020 اقدام خواهد کرد. 

هدف نهایی ساخت این موشک ارسال فضانورد به سیاره مریخ در ‌آینده است. 

سفر به مرموزترین بخش کره ماه + تصاویر
در حال حاضر کار ساخت موشک فضایی در مجمع آژانس فضایی در نیواورلئان ایالات متحده در حال انجام است. همچنین کارساخت موشک فضایی بزرگ مشهور به SLS نیز به صورت موازی در حال انجام است. 

قرار است سفینه فضایی Orion در بالای بدنه 70 تنی موشک فضایی SLS از مرکز فضایی کندی در سال 2018 به فضا پرتاب شود.

سفر به مرموزترین بخش کره ماه + تصاویر

کارشناسان در نظر دارند طی یک دوره سه ساله سفینه فضایی را در شرایط مختلف و شدید به لحاظ دما، فشار، ضربه و سایر پارامترها بررسی کنند تا ایمن‌ترین شرایط برای ارسال و بازگرداندن فضانوردان به زمین فراهم شود. 

این سفینه فضایی دارای دو چتر نجات بزرگ و بسیار پیشرفته است که برای کم کردن سرعت فضا پیما به هنگام فرود به کره زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

تا به حال چندین مرتبه سفینه فضایی Orion تست شده است که آزمایش آن متحمل شکست شده و قطعات سفینه از هم جدا شده و یا حتی منفجر شده است. 

نحوه طراحی سفینه فضایی و جنس بدنه سفینه و چترهای نجات به گونه‌ای است که در اثر فشار و درجه حرارت بالای جو زمین به هنگام سقوط دچار پارگی و ذوب نمی‌شود.



انتهای پیام/ 

برچسب ها: کره ماه ، سیاره ، ناسا ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار