مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: 700 هیئت دانش‌آموزی و 900 مداح کدگذاری شده در مدارس این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت‌اللهی افزود: بسیاری از مسئولان هیئت‌های دانش‌آموزی این استان را مدیران مدارس تشکیل می‌دهند که موجب رشد فعالیت‌های این هیئت‌ها می‌شود.

وی  عنوان کرد: شناسایی کدگذاری دانش‌آموزانی که در سطح مدارس علاقه به برنامه‌های مداح و فعالیت‌های فرهنگی این حوزه را دارند، انجام شده است که اقدامات و مراسم‌های آن‌ها رشد مطلوبی از خود نشان می‌دهد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استانبا اشاره به دوران دفاع مقدس گفت : روحانیون در دوران جنگ تحمیلی از یک نقش برجسته و فعال برخوردار بودند و لازم است ویژگی‌های شخصیتی شهدای روحانی از سوی جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استان قزوین دارای 105 شهید روحانی است که در هفته دفاع مقدس سال جاری، تعدادی از خانواده‌های آن‌ها با هدف بازخوانی یاد و خاطره شهدا در این استان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: شهرستان‌های این استان نیز برنامه‌های متنوعی در این زمان برگزار می‌کنند که اعزام مداح، روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف و آگاه‌سازی گروه‌های مختلف سنی در خصوص جایگاه دفاع مقدس و لزوم بزرگداشت این ایام برای آن‌ها تبیین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: عمده فعالیت کارشناسان و نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی در قالب برنامه‌های آموزشی، اقامه نماز جماعت و راه‌اندازی گفتمان‌های دینی که رفع شبهه‌های مختلف را برای مردم به همراه دارد، تعریف می‌شود.

این مسئول  تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی متناسب با سن کودکان و نوجوانان که برای ارتقای دانش دینی آن‌ها تعریف و طراحی شده است بخشی از اقدامات کارشناسان و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین را شامل می‌شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.