شهردار شریفیه گفت: دومین جشنواره هندوانه شریف آباد در روز ۲۸ شهریورماه با هدف توسعه کشت این محصول در بین کشاورزان این شهربرگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ به گفته  حسین هاشمی  در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هکتار از زمین‌های شهر شریفیه زیر کشت هندوانه دیم رفته که این محصول طرفداران زیادی در بین مردم دارد و از سوی دیگر به مشکل کم‌ آبی دشت قزوین هم دامن نمی‌زند.

وی با بیان اینکه  هندوانه دیم شریف‌آباد بدون آبیاری و هدر رفت آب تولید می‌ شود اضافه کرد: ارگانیک بودن هندوانه شریف آباد یکی از ویژگی های اصلی این محصول است و کشت آن نیز عاملی برای تقویت زمین‌های کشاورزی محسوب می شود.

هاشمی از برپایی نمایشگاه جنبی در جشنواره هندوانه دیم شریف آباد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۲ غرفه شامل مجموعه عکس هایی از لبخند شهدا، نقاشی کودکان، هندوانه آرایی، صنایع دستی، فرآوری‌های مختلف هندوانه نظیر ترشی، مربا و تخمه این هندوانه در معرض دید و خرید مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار شریفیه، رونمایی از کتاب «شریفیه در گذر تاریخ» را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

۳۰۰ خانوار در شهر شریف آباد کشاورز هستند و بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار از زمین های شریف آباد زیر کشت هندوانه رفته که این کار موجب تقویت اقتصاد شهری، حمایت از تولیدکننده و اشتغال‌زایی خانواده‌ها شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.