سریال «شهرزاد» برای نسل قدیم و جدید جذاب، شنیدنی و دیدنی است.

علی نصیریان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت همکاری با پروژه «شهرزاد» گفت: به دلیل سابقه همکاری قبلی با فتحی و این که وی گزیده‌کار است و هر کاری را انجام نمی‌دهد و بعد از خواندن چند قسمت اول فیلمنامه، همکاری خود را اعلام کردم، یعنی می‌توان گفت برای من در ابتدا کارگردان و فیلمنامه خوب مطرح است.

وی افزود: صحبت کردن در مورد حرف اصلی و محتوای «شهرزاد» تا حدودی گسترده است چون زمینه این قصه تاریخی معاصر است یعنی 28 مرداد سال 1332 آن واقعه سقوط مصدق را بیان می‌کند که هم برای نسل گذشته و هم برای جوان‌ها جذاب، شنیدنی و دیدنی خواهد بود.

وی افزود: جوانان ما بعد از مرور قصه «شهرزاد» با بخشی از واقعه 28 مرداد آشنا می‌شوند و جدای از این‌ها ماجراهای خانوادگی و عشق در آن برای آن‌ها وجود دارد که به جذابیت کار افزوده است، در مجموع کاری است اجتماعی و تا حدودی جنبه‌های خانوادگی و عشقی دارد و به نظر من جنبه اجتماعی آن می‌چربد.

نصیریان عنوان کرد: بهتر است که نسل امروز ما آن روزهای ایران را ببینند و بفهمند چه عواملی در مملکت و جریان‌های سیاسی و تغییر و تبدیل حکومت‌ها و دولت‌ها دخالت می‌کردند.

این بازیگر در خصوص راضی بودن از آن چه که در «شهرزاد» بازی کرده، عنوان کرد: با توجه به کاری که انجام دادم، رضایت من نسبی و در چارچوب حس و حال خودم است و با وجودی که معمولاً آدم از کار خودش آن رضایتی که باید داشته باشد را ندارد اما در مجموع از بسیاری از آثاری که در آن نقش آفرینی کردم بهتر جواب داده است.

نصیریان در پاسخ به این سوال که آیا چیزی به نقش اضافه کرده یا نه و این که تا چه حد با دیگر نقش‌هایش متفاوت بوده بیان کرد: نقش من در سریال «شهرزاد» در قیاس با دیگر نقش‌ها بسیار متفاوت و رضایت‌بخش بود و با وجود این که کارگردان نظرات و ایده‌های خودش را راجع به نقش در حین فیلمبرداری می‌دهد، اما خلاق بعدی بازیگر است و به قول یک کارگردان آلمانی نویسنده‌های یک اثر چند نفر هستند؛ اول خود نویسنده، بعد کارگردان و نفر سوم بازیگر؛ یعنی بازیگر کسی است که شخصیت و کاراکتر را می‌آفریند و روحیات و شخصیت شخص مورد نظر در فیلم را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار