معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل گفت:استان اردبیل با داشتن 217 مراکز اقامتی از نظر تعداد واحدها رتبه سوم کشوری و از نظر تخت رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر تقی زاده با اشاره به آموزش کارکنان مراکز پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و آب های درمانی و آب های گرم سنتی و رستوران های داخل شهری از سال گذشته تاکنون، افزود: در سال گذشته برای یک هزار و 344 نفر معادل 121 هزار و 244 نفر ساعت و در سال جاری نیز برای 376 نفر معادل 20 هزار و 726 نفر ساعت دوره های آموزشی در زمینه موضوعات مختلف گردشگری و ارتقاء کیفیت خدمات مراکز برگزار شد.

وی با اشاره به حاکم بودن نظام عرضه و تقاضا در بخش گردشگری، گفت: عرضه در حوزه گردشگری شامل جاذبه ها، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری می شود که تنوع در نحوه عرضه آن حرف اول را می زند.

تقی زاده افزود: در صورتی که تنوع در عرضه جاذبه های طبیعی، تاریخی و میراث معنوی ، زیرساخت ها، خدمات و تأسیسات گردشگری هر منطقه و کشوری افزایش یاید، به مراتب باعث رونق و توسعه گردشگری آن منطقه و کشور خواهد شد.

وی توجه به انواع راه های ارتباطی از جمله هوایی، زمینی، ریلی به عنوان شریان اصلی گردشگری و یکی از مهمترین زیرساخت ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: هر چقدر تنوع راه های ارتباطی استانی بیشتر باشد، شاهد توسعه و رونق گردشگری روز افرون آن استان خواهیم بود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.