وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی در ابعاد ملی و بین المللی می تواند زمینه ساز شناخت بازار و هدف گذاری برای فروش و عرضه محصولات صنایع دستی باشد.
شکرپور با اشاره به اینکه صنایع دستی تنها حوزه ای است که در اغلب رشته های آن تمام مواد اولیه آن برای تولید از داخل کشور تهیه میشود و نیازی به واردات ندارد، افزود: از طرفی هم ارزش افزوده چشم گیری دارد و با شناخت ظرفیت هایش، صنایع دستی میتواند در زمینه اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا کند.
عضوهیت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و کمک به یافتن بازار عرضه مناسب را از جمله حمایت های مورد نیاز هنرمندان صنایع دستی خواند و گفت: حمایت از هنرمندان باید به گونه ای باشد که فرصت ایده پردازی و نوآوری آنها از دست نرود.
شکرپور همچنین با اشاره به رابطه خوب دانشگاه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: یکی ازاهداف دانشگاه هنراسلامی تبریزافرایش تعاملات هنری درجامعه است ودراین زمینه درچندسال اخیررابطه خوبی بااداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری به عنوان ارگانی تاثیرگذارداشته است.