علی رغم توافقنامه "اسلو"، رژیم صهیونیستی در تلاش برای تسلط هر چه بیشتر بر مسجدالاقصی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، توافقنامه سازش "اسلو" میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین – ساف -- وارد بیست و سومین سال می شود. با این وجود، رژیم صهیونیستی می کوشد تسلط خود را بر مسجد الاقصی افزایش دهد. ضمن اینکه، این رژیم در تلاش است وضعی را تثبیت کند که از زمان اشغال قدس و سایر اراضی فلسطینی برای آن توطئه کرده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره با اشاره به این موضوع گزارش داد فلسطینیان هشدار می دهند هدف از حملات مداوم رژیم صهیونیستی، تقسیم مسجد الاقصی است. 

اشغالگران قدس شریف طی این مدت با تخریب بیش از 1342 خانه، باعث آواره شدن بیش از  5760 فلسطینی شده اند. 340 شهروند نیز مجبور شده اند خانه هایشان را به دست خودشان ویران کنند.

رژیم صهیونیستی همچنین مانع از پیوستن بیش از سه هزار خانواده فلسطینی شده است. این رژیم بیش از هفت هزار فلسطینی را از حق اقامت در قدس محروم کرده است.

از اولین دوره نخست وزیری "بنیامین نتانیاهو" در سال 1996 میلادی و دوره چهارم کنونی، رژیم صهیونیستی بر قدس مسلط شده و بر این شهر مقدس و اطراف آن چنگ انداخته است. این رژیم تلاش می کند موضوع قدس را از مسائل مربوط به حل و فصل نهایی با فلسطینیان خارج کند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار