استفاده 1640 شرکت از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی گفت: 1640 شرکت از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنند.

صاحبکار خراسانی، سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سال 1389 در مجلس به تصویب رسید و هم اکنون 1640 شرکت به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان، مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و به مراجع مرتبط برای حمایت از این شرکت‌ها معرفی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: یکی از انواع حمایت‌هایی که برای این قانون تعریف شده است استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است این صندوق یک صندوق ویژه است و سرمایه‌های قابل توجه چند هزار میلیارد تومانی با هدف تأمین منابع مالی را با شرایط ساده‌تری که در بانک‌ها موجود است اجرایی می‌کند.

صاحب‌کار خراسانی با اشاره به دسته‌ی دیگری از حمایت‌ها خاطرنشان کرد: دسته‌ی دیگر حمایت‌ها، معافیت‌های مالیاتی است که اگر شرکت دانش‌بنیانی محصولی را تولید کند درآمد ناشی از این محصول دانش‌بنیان از مالیات معاف است. 

وی در این خصوص تأکید کرد: برای سال 1392 حدود 40 شرکت را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم که از این مالیات برخوردار شدند و برای سال 93 پرونده 1500 شرکت را بررسی کرده‌ایم که این 1500 شرکت به معافیت‌های مالیاتی رسیده‌اند که برخی از این شرکت‌ها به تولید نرسیده‌اند و برخی از آن‌ها نوپا بوده و نتوانسته‌اند وارد تقاضا شوند زیرا فروش و درآمدی نداشته‌اند که مالیات بپردازند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان عنوان کرد: سایر شرکت‌ها به تدریج در حال پیگیری هستند و در طی یکی دو ماه آینده به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.