محققان کشور با ارائه راهکاری موفق شدند از تغییر رنگ پارچه‌های ضد باکتری‌ جلوگیری کنند.

سید مجتبی علیزاده مجری طرح نانو ذرات نقره در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: نقره توانایی از بین بردن بیش از 650 نوع میکروارگانیسم بیماری زا را دارد و در ابعاد تنفس، تولید مثل میکروارگانیسم‌ها اثر می‌گذارد. 

وی با اشاره به کاربرد این نانو نقره افزود: این نانو نقره راهکاری برای جلوگیری از زرد شدن بر روی پارچه آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات نقره می‌شود.

علیزاده خاطر نشان کرد: نانو نقره با ساختار کروی و در مقیاس 10 نانو متر زرد رنگ است و هنگامی که بر روی پارچه سفید به منظور ایجاد خاصیت ضد باکتری ریخته می‌شود، رنگ پارچه در اثر جذب نانو نقره مایل به زرد می‌شود. 

این محقق تصریح کرد: تحقیقات این شرکت دانش‌بنیان رفع دغدغه ها و مشکلات است و در این راستا مطالعاتی انجام شده است تا در رنگ سفید الیاف پس از تکمیل با نانو نقره تغییری حاصل نشود. 

وی در خصوص هدف از استفاده از این نانو نقره تصریح کرد: هدف از اعمال نانو ذرات نقره ضد باکتری و ضد بو کردن منسوجات است و از لحاظ علمی نباید تغییری در ویژگی ضد باکتری الیاف ایجاد شود. از این رو با انجام تست‌های ضد باکتری از نمونه‌ها پس آزمایشات جهت بی‌رنگ کردن پارچه‌ها ویژگی‌های ضد باکتری در پارچه‌ها مشاهده شد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.