کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند کتابخانه بزرگی است که قرار است از آن به عنوان کتابخانه مرجع در استان خراسان جنوبی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان فواید و اثرات مثبت تعامل و ارتباط با کتابخانه و مراکز اسناد و مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه مرکزی دانشگاه بیرجند کتابخانه بزرگی است که می‌تواند به عنوان کتابخانه مرجع استان مورد استفاده قرار گیرد.

خلیلی در خصوص اهمیت ارتباط و تعامل با سایر بخش‌های بیرون از دانشگاه ،این اقدام را هم‌افزایی و از مصادیق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.

وی با معرفی ظرفیت‌های فراوان ارتباطی بین دانشگاه بیرجند و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و پتانسیل فرهنگی و دانشگاهی بیرجند افزود: امیدواریم روزی از بیرجند به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی در سطح جهان یاد شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند نیز گفت:کیفیت بخشی به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه و ارتباط با بخش‌های مرتبط با دانشگاه است.

محمدعلی بهدانی افزود: کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی به دلیل غنا و قدمتی که در سطح کتابخانه‌های کشور دارد می‌تواند موجب رشد و تعالی هر چه بیشتر دانشگاه، اعضای هیئت علمی و علاقه‌مندان به حوزه تحقیق و کتاب باشد.

 با تحقق این تفاهم نامه دانشگاه بیرجند نه تنها با مجموعه کتابخانه و موزه مجلس مرتبط می‌شود بلکه با چهار مجموعه بزرگ کتابخانه‌ای و علمی کشور شامل مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور(مکتب)، مجمع هماهنگی مراکز تاریخ پژوهی ایران (مهتاب)، کنسرسیوم تأمین محتوا و کمیته ملی حافظه جهانی ارتباط و تعامل خواهد داشت.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.