سفیر سابق ایران در چین گفت: غرب با تداوم بی ثباتی در منطقه به دنبال جلوگیری از سقوط اسرائیل است.

اختلافات داخلی لبنان غرب را به اهدافش نزدیک می‌کند"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بی ثباتی منطقه به دلیل طرح‌های غربی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که طی چند سال گذشته توسط قدرت‌های بزرگ شده، باید در منطقه خاورمیانه هیچ‌گونه ثبات و تداوم حاکمیت وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تداوم بی‌ثباتی از نظر آنها منجر به جلوگیری از سقوط اسرائیل در بلندمدت خواهد شد و هنگامی که جبهه مقاومت دچار آشفتگی شود، دیگر مجالی برای مقابله با این رژیم نخواهد داشت.

سفیر سابق کشورمان در چین تاکید کرد: این طرح از 11 سپتامبر 2001 آغاز شد و وزیر خارجه آمریکا به صراحت اعلام کرد که ما برای شکل دهی به خاورمیانه جدید باید علاوه بر افغانستان و عراق، لبنان را به گونه‌ای جدید شکل‌دهی کنیم که بی‌ثباتی دیگر کشورها را نیز به همراه خواهد داشت.

منصوری افزود: ادامه این برنامه به جنگ داخلی در سوریه، عراق و یمن کشیده شد و از آنجایی که لبنان به عنوان یک مرکز ثقلی برای جبهه مقاومت به حساب می‌آید، آنها این حرکت را از یک ماه پیش آغاز کردند تا با بهم ریختن اوضاع داخلی و اختلافات در لبنان به اهداف خود برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه کاری سخت است، چرا که می‌بینیم با گذشت 5 سال از جنگ سوریه آنها نتوانستند خواسته‌های خود را به این کشور تحمیل کنند،به همین منظور آگاهی نیروهای منطقه در برابر این طرح ضروری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار