رهبر اکثریت سنا گفت: رئیس جمهور آمریکا واقعیت را درباره توافق ایران نادیده می گیرد.

  به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به  نقل از رویترز، «سناتور میچ مک کانل» سناتور جمهوری خواه کنتاکی گفت:همانطور که سنا امروز به بحث درباره توافق اوباما با ایران ادامه می دهد مناسب است که نقل قول خود رئیس جمهور را در اینجا بیان کنم. وی گفته است کنگره به مردم آمریکا رای نهایی منفی یا مثبت را بدهکار است و ما نیاز به شجاعت داریم. شما می دانید که این بحث در نهایت فراتر از سیاست خواهد بود. در رابطه با ایران در نهایت خواهید گفت که رئیس جمهور درست می گوید.

وی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد: آیا شما سناتورها فکر می کنید درست است کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم در جهان بتواند برنامه هسته ای داشته باشد و آمریکا این برنامه هسته ای را به رسمیت بشناسد؟ آیا شما سناتور ها فکر می کنید درست است این توافق موجب حمایت مالی تاثیر گذار به حزب الله ، حماس و بشار اسد با انتقال میلیارد ها دلار به حامی آنها در تهران گردد؟

کانل گفت: این سناتورها در صورتی که توافق را تصویب کنند اجازه می دهند ایران توانایی غنی سازی داشته باشد. این در حالی است که رهبران ایران بار دیگر خواستار نابودی اسرائیل شدند و برای نابودی ما نیز دعا می کنند.سخت است ببینیم سناتورها با این وجود موافقت کنند.
 
وی گفت: بسیاری از همکاران دموکرات از جمله دموکرات های ارشد در کمیته روابط خارجی در مجلس نمایندگان و سنا که بیشترین آشنایی را با توافق ایران دارند، با آن مخالفت کرده اند. اکثریت قوی دو حزب از مجلس نمایندگان برای رد این توافق رای دادند. اکثریت قوی دو حزبی سنا نیز در صورتی که سناتورهای دموکرات از متوقف کردن مردم آمریکا در رای دادن نهایی به یکی از تاثیر گذارترین مسئله سیاست خارجی زمان ما خودداری کنند، علیه آن رای خواهند داد.

سناتورهای دموکرات اواخر امروز به نمایندگی از حوزه انتخابیه خود می توانند رای دهند. شاید آنها صحبت هایی رئیس جمهور را که پیشتر بیان کردم، بررسی کنند. رئیس جمهور واقعیت را نادیده می گیرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۷:۴۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
نمایش روزانه
آخرین اخبار