وی عنوان کرد: وقتی حرفی یا رفتاری انجام میشود قابل پس گرفتن نیست و تنها با عذر خواهی و اظهار پشیمانی میتوان از شدت تاثیر عمل یا گفته منفی خود کاست.
این روان شناس خاطرنشان کرد: در کارآمدی پیام هر دو طرف سهیم هستند و در واقع پیامی که ازطرف فرد فرستاده می شود ، تعیین کننده چگونگی پاسخ طرف مقابل خواهد بود و درصورت ناکارآمدی ارتباط و اختلاف نظر ، هر دو طرف یکدیگر را مقصر میدانند.
رمضانی تصریح کرد: در صورتی که فرستنده و گیرنده پیام خود را به نحوی مسئول بدانند این فرصت فراهم میشود که گفتوگو ، به سوی کارآمدی و در نتیجه ثمر بخشی بدون هرگونه عیبجویی و توهین کردن ، سوق پیدا کند.
انتهای پیام/