رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حوزه آموزش را از مباحث ریشه‌ای نظام سلامت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از و ب دا؛ دکتر محمدهادی ایمانیه  تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی مرتبط با آموزش را از اقدامات این دانشگاه در زمینه تحول حوزه آموزش عنوان کرد و گفت:‌ از اردیبهشت ماه سال جاری جلسات تحول در آموزش به صورت هفتگی با حضور کلیه مدیران آموزش و معاونین دانشگاه به منظور بحث و بررسی پیرامون بسته های تحول و نوآوری آموزش برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یکی از چالش ارزشیابی اعضای هیأت علمی کم توجهی به بخش آموزش است، از تشکیل هیأت ممیزه آموزشی در دانشگاه خبر داد و گفت: این هیأت تنها ابعاد فعالیت های آموزشی فرد را براساس شاخص های مربوطه بررسی می کند و طرح پرونده اعضای هیأت علمی در هیأت ممیزه اصلی مشروط به تایید در هیأت ممیزه آموزشی است.

دکتر ایمانیه به برنامه های این دانشگاه برای توجه ویژه به اخلاق پزشکی تاکید و تشکیل معاونت بین الملل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دیگر اقدامات این دانشگاه اعلام کرد و گفت :از بهمن ماه سال گذشته اقدام به جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این کار را توسعه دهیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تعاملات مثبت دانشگاههای علوم پزشکی کشور با سایر کشورها، اظهار داشت : تفاهم نامه هایی با کشورهای منطقه نظیر عراق،‌کویت، پاکستان، ترکمنستان و تاجیکستان منعقد شده و برخی اعمال جراحی بخصوص اعمالی مانند پیوند اعضا و لاپاراسکوپی را توسط متخصصین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پزشکان این کشورها آموزش داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر قطب آموزش الکترونیک کشور است و در رتبه بندی انجام شده در بین قطب های هم پایه خود رتبه اول کشور را به دست آورده، گفت: فعالیت های بسیار خوبی در حوزه آموزش الکترونیک در این دانشگاه انجام شده و کارگاههای آموزشی متعددی نیز برگزار گردیده است. وی افزود: همچنین بانک اطلاعاتی برای آموزش های بالینی و فیلم های جراحی نیز در دانشگاه ایجاد شده است.

 اختصاص بودجه ویژه و حمایت از علوم نوین
دکتر ایمانیه اختصاص بودجه ویژه و حمایت از علوم نوین را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد و گفت:‌شورای علوم نوین متشکل از همه تخصص ها به اضافه معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه تشکیل شده که از اجرای مهارت های اساتید در حوزه علوم نوین حمایت می نماید.

تاسیس برج  پژوهشی در دانشگاه شیراز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسیس برج  پژوهشی و جایابی کلیه مراکز تحقیقاتی دانشگاه در یک ساختمان را از اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: این اقدام موجب هم افزایی مراکز تحقیقاتی و استفاده از امکانات یکدیگر خواهد شد و همچنین شعبه ای از آزمایشگاه مرکزی نیز مقرر است در یکی از طبقات آن پایه ریزی گردد.

وی با بیان اینکه  دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجهز به 6 مرکز رشد و 90  شرکت است که یک سوم به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده، گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر اقدامات این دانشگاه است که مورد حمایت نهادهای استانی نیز قرار گرفته است.
 
دکتر ایمانیه اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی خاص استان فارس بیش از 100 گونه گیاه دارویی احصا شده و با همکاری استانداری و جهاد کشاورزی در زمینه کاشت و تولید گیاهان دارویی تلاش های بسیاری شده و این امر از لحاظ اقتصادی و اشتغال تاثیر بسزایی در استان خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکر از تصویب آمایش سرزمینی، این امر را موجب ساماندهی گسترش آموزش علوم پزشکی کشور خواند و اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا به عنوان دبیر دبیرخانه منطقه 5 آمایشی انتخاب شده و دبیرخانه در دست فعال سازی است.

 وی گفت: اولین مباحث دبیرخانه به موضوع آموزش اختصاص خواهد داشت و در بحث های پژوهش نیز ظرفیت خوبی برای پیگیری امور وجود دارد.

دکتر ایمانیه اضافه کرد: تا به حال 15 رشته میان رشته ای در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مصوبه شورای گسترش گرفته و رشته های دیگری هم در دست اقدام است که امیدواریم در شورای گسترش مصوب شود.

وی با بیان اینکه کوهورت بخش آموزش نیز یکی از 4 کوهورت انجام شده دردانشگاه شیراز بوده و مرکزی تحت عنوان مرکز تحقیقات پژوهش در آموزش مصوب و راه اندازی شده، ابراز امیدواری کرد و گفت : این دانشگاه با همکاری سایر دانشگاههای مستقر در منطقه 5 آمایشی در جهت دستیابی به اهداف بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی تلاش نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار