اخراج متخصصین علوم آزمایشگاهی از بخش دولتی،سبب پیشتاز بودن بخش خصوصی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ عبدالفتاح صراف‌نژاد دبیر علمی کنگره فناوی نوین آزمایشگاهی در نشست خبری سومین کنگره فناوری نوین آزمایشگاهی بیان کرد: در حال حاضر بخش دولتی در تمام علوم پزشکی نسبت به بخش خصوصی سرآمد است اما این روند در علوم آزمایشگاهی متفاوت است، شاید به همین دلیل متخصصین علوم آزمایشگاهی عملاً از بخش دولتی اخراج شده‌اند و به بخش خصوصی روی آورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بخش خصوصی عنوان کرد: یک‌سوم آزمایش‌های تخصصی در بخش دولتی انجام نمی‌شوند. در علوم پزشکی رشد تکنولوژی آزمایشگاهی بسیار پر شتاب است تا جایی که در بسیاری از مقالات دیده می‌شود که رشد تکنولوژی آزمایشگاه‌ها قابل کنترل نیست.

صراف‌نژاد اضافه کرد:  هر روز شاهد یک تکنولوژی جدید که در مرحله تولید انبوه قرار دارد هستیم بدین ترتیب علوم آزمایشگاهی بسیار پویا و محرک است .

وی اظهار کرد: این پیشرفت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرده است که می‌توان با یک نمونه بیش از 500 تست انجام داد، در حالی که این رقم در گذشته تنها به دو یا سه آزمایش محدود می‌شده است.

دبیر علمی کنگره فناوی نوین آزمایشگاهی اذعان کرد: براساس گزارشات نظام پزشکی پایین‌ترین درصد شکایات در آزمایشگاه‌ها است هر چند که در دنیا تا 3 درصد خطا را قابل اغماض می‌دانند .


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار