معاون وزارت امور خارجه در دیدار با مدیرکل صلیب سرخ خواستار اقدام جامعه بین‌المللی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن شد.

لزوم اقدام موثر جامعه بین المللی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان رابرت ماردینی مدیرکل منطقه‌ای صلیب سرخ ضمن سفر به جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص ارسال کمک های انساندوستانه به مردم عراق ، سوریه و یمن رایزنی و گفتگو کرد .

امیرعبداللهیان با اشاره به وظایف و مسئولیت های بشردوستانه صلیب سرخ جهانی در ارائه کمک های انساندوستانه و صلح جویانه به کشورهای درگیر در بحران در منطقه، کمک های این نهاد را در یمن ناکافی برشمرد و گفت متاسفانه اشتباه محاسباتی و اقدام خلاف اصول انسانی و مقررات بین المللی برخی کشورها وخامت اوضاع انسانی کشورهای درگیر در بحران را تشدید کرده است به طوری که اولین قربانی آن مردم و شهروندان بیگناه می باشند و در برخی مواقع نیز فعالیت سازمان های امدادرسان بین المللی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و با خطر مواجه می سازد.

 امیرعبداللیهان خواستار اقدام موثر جامعه بین المللی برای ارسال منظم و سریع کمک های انساندوستانه به مردم آسیب دیده از جنگ در یمن و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این کشور شد .
 
  روبرت ماردینی هم در این دیدار با تشریح فعالیت و آخرین اقدامات سازمان صلیب سرخ جهانی در کشورهای عراق و سوریه وضعیت انسانی را در یمن نگران کننده و اسفبار خواند و گفت سازمان به رغم نبود امنیت برای ارائه خدمات بشردوستانه و کشته شدن چند تن از کارکنانش طی هفته های اخیر فعالیت خود را تعلیق نکرده و متعهد است تا امدادرسانی را به مردم غیرنظامی و نیازمند در تمام مناطق یمن ادامه دهد اما امدادرسانی امن و موثر با وجود شرایط جنگی و  متقاعد کردن گروههای مسلح برای دسترسی ها با کندی و دشواری روبرست .

وی ضمن قدردانی از همکاری کشورمان در زمینه ارسال کمک های انساندوستانه به عراق و سوریه افزود به رغم مشکلات و دشواری های فراوان در امر امدادرسانی صلیب سرخ جهانی تلاش دارد تا کمک های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را به دست مردم یمن برساند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار