نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان‌های صنعتی با قیمت کمتر و با مقاومت 8 ریشتری در مقابل زلزله ساخته می‌شود.

ساخت ساختمان‌های صنعتی با مقاومت 8 ریشتری در برابر زلزله
مهرداد باهوج لاهوتی نمایندهم مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس قانون پنجم توسعه دستگاه‌های اجرایی موظف به ساخت سالانه 10 درصد ساختمان‌ صنعتی بودند.


وی گفت: ساختمان‌های صنعتی با سرعت بیشتری ساخته می‌شوند، همچنین بالغ بر 10 تا 15 درصد هزینه ساخت آن کمتر تمام می‌شود.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنای ساخته شده به این شیوه در مقابل زلزله بالای 8 ریشتر مقاوم است و این در حالی است که ساختمان‌های نیمه صنعتی ساخته شده 6 یا 7 ریشتر هم در برابر زلزله مقاومت ندارند.

 بائوج لاهوتی افزود: تاکنون تنها 4 تا 5 درصد ساختمان‌ها به صورت صنعتی ساخته شده در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه باید 50 درصد ساختمان‌ها به این روش احداث می‌شوند.


وی عنوان کرد: در کشور سالانه یک میلیون و پانصد ساختمان نیاز است که از این تعداد 800 هزار ساختمان برای زوج‌های جوان ساخته می‌شود و ما بقی بناهای هستند که تخریب شده و مجدد ساخته می‌شوند این در حالی است که اگر همین ساختمان‌ها به روش صنعتی احداث شوند احتیاجی به بازسازی و تخریب نیست.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر عمر ساختمان‌ها 25-20 محاسبه شده است سال در صورت یکه عمر ساختمان‌های صنعتی بیش از 50 سال است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار