نمایندگان با یک فوریت طرح اصلاح ماده 32 الحاق دو تبصره به ماده 44 و 45 قانون مدیریت خدمات کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،   نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح اصلاح تبصره ماده 32 و الحاق دو تبصره به مواد 44 و 45 قانون مدیریت کشوری موافقت کردند.

این طرح که به صورت دو فوریت توسط مهرداد باهوج لاهوتی نماینده لنگرود مطرح شد با 108 موافق، 50 مخالف و21 ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر با مخالفت مواجه شد.

در ادامه  یک فوریت اين طرح مورد رأی گیری قرار گرفت كه این بار با 103 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر به تصویب رسید.

براساس این گزارش ماده واحده این طرح تصریح می کند:

ماده واحده:

الف: تبصره ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/8/1376 به شرح ذیل اصلاح می شود:

تبصره- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با تأیید شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بدون تعهد استخدامی افرادی را به صورت ساعتی و یا قراردادکار معین برای انجام وظایف پست‌های سازمان یا غیر آن بکار گیرند.

ب-تبصره ذیل به ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری الحاق می‌گردد:

تبصره- در موارد خاص استخدام افراد با تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تا سقف 5 درصد مجوز طرح استخدامی و سالانه حداکثر 5 نفر در هر دستگاه در مواردی که سهم 5 درصد مذکور از 5 نفر کمتر می‌باشد و نیز برای مشاغل حساس برای شورای مدیریت به سرمایه انسانی و از طریق آزمون کتبی یا مصاحبه اختصاصی و عمومی بدون نشر آگهی صورت می پذیرد.

پ تبصره ذیل به عنوان تبصره 5 به ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه می گردد:

تبصره 5- تبدیل وضع نیروهای قراردادی دستگاه‌های اجرایی به پیمانی با رعایت سایر شرایط الزامی مشروط به اینکه فرد سه سال متوالی و یا 5 سال متناوب به نحوی که 2 سال آن منتهی به زمان تبدیل وضع باشد و سابقه اشتغال داشته باشد بدون نیاز به نشر آگهی امکان پذیر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صحنی ، علنی ، قانون ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار