چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور با حضور بیش از 700نفر از فعالان و نخبگان روستا و عشایر کشور در دانشگاه فرهنگیان شهیدبهشتی مشهد آغاز به کارنمود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دبیر چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا وعشایر کشور در مراسم افتتاحیه هدف از برگزاری این کنگره را تکریم ومعرفی الگوهای موفق فرهنگی در روستا وعشایر عنوان کرد و گفت: این کنگره به مدت چهار روز درقالب همایش‌های تخصصی مقاوم سازی فرهنگ روستا و عشایر ، نقش مسجد در مقاوم‌سازی فرهنگ روستایی، نقش فعالان فرهنگی روستا درگفتمان‌های دینی ، جهاد فرهنگی و مدیریت‌جهادی ، سبک زندگی اسلامی ایرانی با استناد به فرهنگ اصیل روستا وعشایر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی ، با بیان اینکه در این همایش‌ها هشت کانون برتر روستایی و عشایر کشور دعوت شده‌اند افزود: با حضور استادان حوزه و دانشگاه و صاحب‌نظران برجسته سعي شده است همايش‌ها و جلسات مختلف با موضوعات گوناگوني در اين كنگره ارائه شود .

وی گفت : به منظور اثربخشي به بحث‌هاي اختصاصي و استفاده از توان جمعي و با حضور مدرسين و استادان برجسته، موضوعات مرتبط با كار فرهنگي و هنري در مساجد روستايي و جامعه عشايري تحت عنوان كارگروه‌هاي مشخص شده در اين كنگره ارائه مي‌شود.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: امام جماعت مسجد روستا (روحاني مستقر يا طرح هجرت)، مديران مسئول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد روستائي، فعالان و استعدادهاي برتر فرهنگي هنري روستا و عشاير و دهياران روستاها مخاطبان اصلی اين كنگره هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سليماني با اشاره به فعاليتهای دفتر حوزه فرهنگ روستا و عشاير در روستاها گفت: تأسيس اين دفتر و جذب نيروي متخصص از برنامه‌هاي انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه با رويكرد توجه به مبحث فرهنگ روستاها و توسط ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور پيگيري شده است .

چهارمين كنگره ملي فرهنگ و هنر روستا و عشاير با حضور بيش از 700نفر از فعالان و نخبگان روستا و عشاير كشور تا 26شهريورماه در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.