وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای چینی خود گفت: حضور چین در ایران به عنوان دوست دوران سخت تحریم‌ها امتیازی ویژه برای دو کشور محسوب می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف در دیدار وانگ یی، همتای چینی خود با تشکر از مهمان‌نوازی دولت و مردم چین، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه اول اکتبر روز جمهوری خلق چین هستیم این روز را به شما و رهبری چین تبریک می‌گویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خطاب به وزیر امور خارجه چین افزود: لازم می‌دانستم قبل از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سفر به چین را انجام دهم و بگویم که روابط ما با چین به عنوان یک شریک راهبردی بعد از توافق وین باید مستحکم‌تر شود و می بایست ما هرچه سریع‌تر در این زمینه به جلو برویم.

ظریف در ادامه خطاب به همتای چینی خود خاطرنشان کرد: همین‌طور لازم بود از شخص شما، هیأت چینی در مذاکرات و دولت چین به خاطر نقش سازنده و محوری که در مذاکرات داشتند تشکر کنم.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی به ملاقات چندین باره روسای جمهور دو کشور در طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: این ملاقات‌ها بیانگر این است که دو کشور بر اهمیت گسترش روابط تأکید دارند. روابط ایران و چین در طی چند سال گذشته علی‌رغم مشکلاتی که برای ایران ایجاد شده با همکاری و همفکری تداوم داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حضور چین در ایران به عنوان دوست دوران سخت تحریم‌ها بعد از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها یک امتیاز ویژه برای دو کشور محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، چین ، وزیرخارجه ، پکن ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار