پیش‌بینی شده است که صنعت تبلیغات بر خلاف امسال، سال آینده به دلیل بازیهای المپیک در برزیل و انتخابات آمریکا، رونق بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک موسسه تحقیقات رسانه‌ای پیش‌بینی کرده که کاهش رشد اقتصادی در چین، روسیه و برزیل صنعت جهانی تبلیغات را در سال جاری میلادی با رکود مواجه خواهد کرد.

موسسه «زنیت اوپتیمدیا» که یک شرکت خریدار رسانه‌ای است و در فعالیتها ارتباطی سرمایه‌گذاری می‌کند، تخمین خود را برای رشد هزینه‌هایی که در جهان در زمینه تبلیغات می‌شود، با 0.2 درصد کاهش به 4 درصد رسانده است. این موسسه در ابتدا برای هزینه‌های تبلیغاتی امسال 4.9 درصد افزایش را تخمین زده بود اما چند بار این پیش‌بینی را اصلاح کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این موسسه تبلیغاتی اعلام کرده است که جهان به مدت طولانی دیگر نمی‌تواند به بازارهای نوظهور متکی باشد و انتظار می‌رود که آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن بیشتر از بازارهای جدیدتر به رشد اقتصادی جهان در سال جاری کمک کنند و این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

پیش‌بینی شده است که هزینه برای تبلیغات در سال 2016 میلادی به دلیل بازیهای المپیک در برزیل و انتخابات آمریکا رونق بگیرد و رشد آن به 5 درصد برسد.  

همچنین سال آینده تبلیغات اینترنتی تلفن همراه از آگهی‌های مطبوعاتی برای اولین بار پیشی خواهد گرفت و سهم آن به 12.4 درصد از کل هزینه‌های تبلیغاتی در سراسر جهان خواهد رسید؛ در حالی که آگهی‌های مطبوعاتی سهمی به اندازه 11.9 درصد هزینه‌های تبلیغاتی خواهند داشت.

استیو کینگ، مدیر عامل شرکت «اوپتیما»، به رویترز گفته است: «ما اکنون شاهد انتقال بیشتر بودجه‌های تبلیغاتی هستیم که اتفاقی تاریخی است و به دلیل استفاده بیشتر از تلفن همراه در زندگی روزمره و افزایش تعداد مشتریان آنها اتفاق افتاده است.»


منبع: صدای اقتصاد
انتهای پیام/

برچسب ها: موبایل ، تبلیغات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار