نوع تجهیزات لازم برای بازسازی تئاتر شهر موضوع جدید این روزهاست که مدیران ارشاد نظرات متفاوتی را نسبت به این قضیه ارائه دادند.

متناقض‌گویی مدیران ارشاد درباره بازسازی تئاتر شهرحسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مسائل پیش‌آمده در مورد تئاتر شهر به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون تمام تجهیزات و نیازهای فنی تئاتر شهر برطرف شده و آماده بهره‌برداری است. در واقع پیمانکار سالن سایه را تحویل داده اما بازسازی سالن قشقایی به دلیل مشکلاتی متوقف شد و در آینده‌ای نزدیک قشقایی هم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع بازسازی و نوسازی سه سالن تئاتر شهر از جمله سالن سایه، قشقایی و پلاتوهای تمرین یک و دو آماده است و تا پایان تابستان این سالن‌ها افتتاح می‌شود.

نوش‌آبادی تصریح کرد: بعد از اینکه سالن‌های سایه و قشقایی به پایان رسید، بازسازی سالن اصلی و چهارسو را آغاز می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا بازسازی سالن‌ها به تعویق افتاده بیان کرد: تعویق در نوسازی محیط‌ها و بازسازی اماکن هنری به دلیل تنگناهای مالی بود. در بخشی هم با توجه به پیگیری‌های مداوم وزرات ارشاد و حوزه عمرانی پیمانکار متعهد شد که روند بازسازی را سرعت ببخشد.

نوش‌آبادی در خصوص صندلی‌های سالن سایه خاطرنشان کرد: بنا بر این است از تولیدات داخلی استفاده کنیم البته یک دیدگاهی بود که از تجهیزات خارجی استفاده کنیم اما تولیدات داخلی در اولویت قرار دارد و صندلی‌ها و تجهیزات نیز داخلی خواهد بود.

معمار سرپرست عمرانی وزارت ارشاد در خصوص اتمام قرارداد شرکت پیکر نهاد برای بازسازی تئاتر شهر گفت: عملیات ساختمانی سالن‌های تئاتر شهر به پایان رسیده، فقط کارهای دکوراتیو باقی مانده که نیازی به تمدید قرارداد ندارد و خودمان انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به صندلی‌های سالن سایه افزود: قرارداد صندلی‌های خارجی بسته شد که هنوز نیامده البته موقتا صندلی‌های پلاتویک را در سالن سایه جاگذاری کردیم. چنانچه مشکل پرداخت این صندلی‌ها حل شود تا 45 روز بعد آن‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

معمار وقفه به وجود آمده در بازسازی سالن قشقایی را حضور طراحان صحنه بیان کرد و افزود: ما داشتیم کارمان را می‌کردیم و به مرحله نازک‌کاری رسیده بودیم که طراحان صحنه آمدند و کار را متوقف کردند. این موضوع در حالی است که از طرف نماینده تام‌الاختیار معاونت هنری تأییدیه داشتیم اما طراحان صحنه اجازه ادامه کار را ندادند و قرار شد بخش سکوی سالن قشقایی متحرک شود. عمده وقفه به خاطر همین موضوع بود.
 
معمار بیان کرد: چنانچه مشکل سالن قشقایی حل شود تا یک ماه دیگر این سالن هم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این هفته سکوی سالن قشقایی در کارخانه ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به صحبت‌های سخنگوی وزارت ارشاد مبنی بر آنکه پیمانکار مقصر تأخیر در بازسازی است، گفت: پیمانکار کار خود را انجام می‌داد اما طراحان صحنه جلو آمدند و کار را متوقف کردند. نقشه‌های طراحی سالن قشقایی از قبل توسط مصدق تأئید شده بود و تاخیر بازسازی به دلیل تعامل نکردن طراحان صحنه با ما بود.

معمار در خصوص هزینه‌هایی که تا کنون برای بازسازی تئاتر شهر صرف شده بیان کرد: برآورد اولیه برای شروع عملیات بازسازی تئاتر شهر 12 میلیارد بود البته این برآورد منهای تجهیزات است. در واقع ما از برندهای اسپانیایی برای تجهیزات استفاده کردیم و قیمت‌ها در محاسبات تجهیزات تغییر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 5 میلیارد تومان هزینه بازسازی تئاتر شهر شده و بعد از اتمام کار سه سالن قشقایی و سایه و پلاتوی یک و دو به سراغ بازسازی سالن اصلی خواهیم رفت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار