نمایشگاه عکس «همسایگان دور» با محتوای عکس‌هایی از فرهنگ، آداب‌ورسوم کشور بلغارستان شامگاه یکشنبه 22 شهریورماه در تالار آبی کاخ نیاوران افتتاح شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ این نمایشگاه با حضور معاون وزیر امور خارجه بلغارستان، سفیر بلغارستان در ایران، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری و محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمع دیگری از فرهنگ دوستان برگزار شد.

این نمایشگاه که از سوی سفارت کشور بلغارستان و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزارشده است، نگاهی به فرهنگ، آداب‌ورسوم کشور بلغارستان از دریچه عکس دارد. 

این نمایشگاه یادآور برخی از مشترکات فرهنگی بین دو کشور ایران و بلغارستان همچون اشتراکات زبانی (واژه‌های مشترک بین دو ملت)، آداب‌ورسوم نزدیک به هم مانند سنت‌های دیرینه ازدواج، دخیل بستن با پارچه‌های رنگارنگ، اشتراکات پزشکی و طب سنتی قدیم به روش‌ها و ابزارهای مشترک و لباس‌های محلی و سازهای مشترک (همچون نی‌انبان) است.

همچنین همزمان با این نمایشگاه آثار بلغاری موجود در مخزن کاخ اختصاصی نیاوران برای نخستین بار رونمایی شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه «همسایگان دور» می‌توانند 23 تا 28 شهریورماه از ساعت 9 تا 18 به تالار آبی کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار