بسته آموزشی درس زبان انگلیسی با رویکرد ارتباطی و افزایش مهارت‌ها برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه در نظر گرفته شده است.

محمود امانی طهرانی، مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص توجه به درس زبان انگلیسی در مدارس گفت: دوره‌ی آموزشی این درس از پایه هفتم آغاز می‌شود و تنها دو ساعت به آن اختصاص داده شده است که طبیعتاً برای آموزش کافی نیست.

وی در ادامه افزود: در دفتر برنامه‌ریزی تألیف کتاب‌های درسی مجموعه‌ای از سه سال پیش برای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در نظر گرفته شده است که رویکردهای ارتباطی (Communicative) و تقویت مهارت‌های چهارگانه را دنبال می‌کند و با اجرای هر پایه تحصیلی، سال به سال در دروس گنجانده می‌شود.

امانی خاطرنشان کرد: معلمان از طریق به کارگیری روش کلاس وارون هم می‌توانند با ایجاد میل و انگیزه بیشتر در دانش‌آموزان، یادگیری را حتی در خارج از کلاس درس برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب درسی درخصوص کتاب ارائه شده به دانش‌آموزان هم تصریح کرد: کتاب‌های ارائه شده در قالب بسته‌‌ای آموزشی ارائه شده است که شامل کتاب، فایل صوتی (کتاب گویا) و CD بر فراز آسمان به عنوان راهنمای تدریس معلمان می‌باشد.

وی درباره ارزیابی روش ارائه شده هم خاطرنشان کرد: در پایان سال تحصیلی 95-94 که اولین دوره پایه نهم به پایان می‌رسد، در سال بعد از آن ارزیابی جامعی در این خصوص انجام می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.