مدير كل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان کرمان از افتتاح مرکز سیار شهری کودکان طی هفته کودک در یکی از مناطق سکونت گاههای غیررسمی کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عليزاده در یک نشست كه با حضور مدير كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، رئيس اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل راه و شهرسازی استان ، رئيس اداره بهزيستی شهرستان كرمان و معاون كانون پرورش فكری برگزار شد، گفت: اين كانون در راستای وظايف ذاتی خود برای كشف و پرورش استعدادهای نهفته كودكان و نوجوانان آماده هر گونه همكاری در سكونتگاههای غير رسمی مصوب استان است.

وی افزود: هم اکنون مشغول تجهيز يک دستگاه مينی بوس و تعدادی کتاب برای این مركز سيار هستيم.

عليزاده با بيان اين كه گروههای سيار تئاتر آزاد كانون هم می تواند با توليد تئاتر و نمايشهای عروسكی در اين مناطق فعاليت کنند، خاطرنشان کرد: در خصوص برنامه های مناسبتی مانند مسابقات نقاشی نيز كانون می تواند فعاليت كند ولی با توجه به اعتبار پايين كانون پرورش فكری بايستی ميان دستگاهها تعامل صورت پذيرد و دستگاهها مشاركت كننده و نحوه مشاركت آنان در برنامه مشخص شود .

وی با اعلام اینکه مردم ساكنان اين محلات ابتدا خواستار رفع نيازهای اوليه زندگی خود هستند و مسائل فرهنگی در اولويت بعدی آن ها قرار دارد، تصریح کرد: این در حالیست كه به دليل بزهكاری ها در اين محلات ، پرداختن به مسائل فرهنگی ضروری است.

علیزاده، رسالت كانون پرورش فكری کودکان و نوجوانان را ،كشف و پروش استعدادهای نهفته كودكان و نوجوانان در زمينه های فرهنگی ، هنری و ادبی عنوان کرد و یادآور شد: محور اصلی كار كانون ترويج كتاب ، مطالعه و تقويت تفكر و خلاقيت است .



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: مرکز ، سیار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.