معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان گفت: جشنواره‌ی «فلفل نمکی» با محوریت کودک و نوجوان و با عرضه‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان، اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای ایرانی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی افزود : این جشنواره با هدف آشنایی والدین با محصولات ایرانی - اسلامی، خرید راحت و آسان اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای ایرانی و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی‌ای که از طریق اسباب‌بازی و محصولات خارجی به کودکان القا می‌شود، در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع، والدین تمایل دارند که محصولات و اسباب‌بازی‌های مطابق با فرهنگ ایرانی- اسلامی را خریداری کنند، اما یا اطلاعات کمی در این خصوص دارند و یا به محلی که بتوانند بیش‌تر موارد مورد نیاز کودک را یک‌جا خریداری کنند، دسترسی ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: به همین دلیل برای رفاه حال خانواده‌ها و در جهت فرهنگ سازی در این خصوص، در نمایشگاه این جشنواره فقط محصولات ایرانی ـ اسلامی مطابق با فرهنگ ما ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان ادامه داد: هم‌چنین از آن‌جاکه تولیدات داخلی به خصوص اسباب‌بازی، مورد کم‌لطفی قرار گرفته و کم‌تر حمایتی از خرید آن می‌شود، برگزاری این نمایشگاه در این جشنواره، باعث آشنا شدن بیش‌تر خانواده‌ها با این نوع اسباب‌بازی و محصولات و در نتیجه، خرید آن‌ها می شود.

وی با بیان این‌که هر چه تقاضا بیش‌تر شود، تولید هم بیش‌تر شده و به این حوزه کمک می‌شود، گفت: در بخش کتاب کودکان و نوجوانان هم سعی شده کتاب‌های مناسب کودکان و نوجوانان از انتشارات خوب این حوزه مانند افق، محراب قلم، گوهر اندیشه، شهر قلم، قدیانی، خانه ادبیات، حوض نقره و ایران بان سلام عرضه شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در بخش بازی هم، اسباب‌بازی‌های فکری سازنده و سالم عرضه می‌شود و هم بازی‌های محلی- قدیمی مانند هفت‌سنگ که تحرک، شادی و هیجان دارند، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین هر شب از ساعت 20، گروه «رنگین کمان» به مدت یک‌ساعت‌ونیم به اجرای نمایش‌های شاد و کودکانه با محوریت موضوع‌های شهری (آموزش کودکان با مشارکت خود آن‌ها)، اجرای مسابقه، موسیقی و موزیک‌های شاد می‌پردازند.

وی از خانواده‌های کرمانی دعوت کرد برای خرید اسباب‌بازی و نوشت‌افزار مطمئن و ایرانی، به جشنواره‌ی فلفل نمکی بیایند.

گفتنی است؛ جشنواره‌ی «فلفل نمکی» ، از ساعت 17 عصر تا 23 شب در محل پارک مشاهیر واقع در بولوار شهید عباس‌پور در حال برگزاری است و تا جمعه 27 شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/گ.

برچسب ها: حمایت ، تولیدات ، داخلی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.