نمایش «یکشنبه» با مضمونی فانتزی روی صحنه می‌رود.

امید دوستی کارگردان نمایش «یکشنبه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان یک خانواده‌ سه نفره «پدر، مادر، دختری» است که در یکی از شهرستان‌های فرانسه زندگی می‌کنند و صبح یکشنبه یک خودکار با سوراخ کردن سقف و ورودش به خانه اتفاقاتی را رقم می‌‍زند.

وی در خصوص انگیزه انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: وجه فانتزی اثر برایم جذابیت داشت که زمین را به گونه‌ای رها می‌کند و مخاطب می‌تواند تخیل داشته باشد.

دوستی با بیان اینکه اجرا با متن کاملا متفاوت است مطرح کرد: این نمایشنامه شامل 19 قسمت است که یکی از آنها اجرا می‌شود و اگر می‌خواستیم وفادارانه به متن پیش برویم زمان نمایش هشت دقیقه می‌شد اما در حال حاضر با توجه به تغییرات زمان آن 30 دقیقه شده و از یک زاویه دیگر نگاه کردیم.

وی در این راستا افزود: متن اصلیش که فرانسوی است یک سبک کمدی دارد اما ترجمه آن، نمایشنامه را از حالت کمدی بودن آن خارج کرده و اجرای ما یک اجرای فانتزی است که سعی کرده‌ایم فضای کمدی در آن نباشد.

دوستی درباره روزهای اجرای نمایش بیان کرد: «یکشنبه» فقط به مدت ده شب روی صحنه می‌رود چون نمایش‌هایی که معمولا اثر اول یا دوم کارگردانی است از شب دهم به بعد مخاطبانش کم‌رنگ‌تر می‌شوند و یا حتی با  بی‌مخاطبی مواجه می‌شوند.

وی در رابطه با انتخاب این سالن اظهار داشت: سعی کرده‌ام تا سالن را متناسب با نمایش و عوامل آن انتخاب کنم در واقع این اولین تجربه کارگردانیم است که نمایش از لحاظ دکور و عوامل با کمترین قیمت روی صحنه رفته است.

دوستی در خصوص دغدغه جوانان در عرصه تئاتر گفت: ای کاش در سالن چندین کار پرمخاطب را انتخاب می‌کردند و تعاملی را بین هنرمندان ایجاد می‌کردند تا راهی برای جوانان این عرصه فراهم شود.

نمایش «یکشنبه» با طراحی و کارگردانی: امید دوستی در تماشاخانه استاد پرویز فنی‌زاده از 22 شهریور الی 1 مهر ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این کار می‌توان به: بازیگران مصطفی‌ ملکی، بیتا مختاری، سپیده لاریجانی، طراح و گرافیک: نگار نوروزی اشاره کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار