مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: طرح‌ انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه به زودی اجرایی خواهد شد.

انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کیومرث دانشجو اظهار داشت: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.14 متر است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 1270.19 بود که در این راستا شاهد کاهش بسیار ناچیز تراز دریاچه ارومیه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته وضعیت قابل قبولی دریم، تصریح کرد: در سالهای گذشته به طور متوسط سالانه 40 سانتی‌متر کاهش آب دریاچه ارومیه را شاهد بودیم.

دانشجو در پایان از شناسایی منابع آلاینده دریاچه ارومیه خبر داد و بر مدیریت مصرف آب تاکید کرد گفت: 55 منبع آلاینده آب دریاچه ارومیه مورد شناسایی قرار گرفته است که در راستای رفع این مشکل در 47 منبع آلاینده اقدامات لازم برای رفع آلایندگی انجام گرفته و مابقی در دست اقدام هستند و مدیریت مصرف آب باید در بخشهای مختلف از جمله خانگی و کشاورزی بیش از این مورد توجه قرار گیرد که برای این منظور با حفر کننده‌های چاه‌های غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد.

لازم به ذکر است رودخانه زاب از بهم پیوستن رودخانه های آواجرچای و لاوین چای تشکیل می شود. در این طرح آب مازاد سرشاخه های رودخانه زاب به حوضه آبریز رودخانه گدار و نهایتاً به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد

رود زاب رودی است که در ناحیه کردستان جاری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.