پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی توافق هسته ای ایران را بهترین گزینه موجود توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی اعلام کرد به رغم انتقاداتی که از توافق هسته ای با ایران می شود اما امکان دستیابی به توافقی بهتر وجود ندارد. 

این پایگاه در مطلبی به قلم دریک دیویسون نوشت: آنهایی که در داخل و خارج از کنگره در تلاش برای رد کردن توافق هسته ای (برجام) هستند تاکید دارند که هدف آنها در مخالفت با توافق هسته ای ایران جنگ با این کشور نیست. آنها می گویند در عوض در تلاشند که آمریکا و متحدانش توافقی بهتر با ایران بدست بیاورد . اینکه این استدلال تا چه اندازه صادقانه است یا اینکه در واقع آنها هدف رد کردن اتهام جنگی طلبی را دنبال می کند بر هیچکس مشخص نیست با این حال هر از چندگاهی شکافهایی عمیق در ظاهر این استدلال مشاهده می شود. اما اگر حتی این استدلال که احتمال دستیابی به توافقی بهتر وجود دارد، ‍پذیرفته شود، با این حال همین استدلال نه تنها به شدت با واقعیت فاصله دارد، بلکه به طور بالقوه برای جایگاه آمریکا در جهان نیز خطرناک است. 

کالین کال، معاون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی این کشور در اظهاراتی گفته است عمیق ترین اشتباه ذاتی در استدلال توافق بهتر این است که بسیار بعید است بقیه جهان به این خاطر که تنها کنگره آمریکا خواستار آن است برای دستیابی به توافقی بهتر دوباره با ایران وارد مذاکره شود. 

کالین کال گفته است همه دنیا بر این باور است که توافق کنونی یک توافق خوب است. اگر از این توافق کناره گیری کنیم بختی نخواهیم داشت که بقیه جهان نیز مانند ما رفتار کند. 
به خاطر داشته باشید که تحریم هایی که ما ضد ایران اعمال کرده ایم نه تنها برای ایران هزینه دارد، بلکه برای کشورهایی که خواستار تجارت با ایران هستند و می خواهند از این کشور نفت بخرند نیز هزینه بر است. دیگر کشورها به این خاطر با تحریم ها همراه شده اند که با سیاست ما مبنی بر تلاش برای دستیابی به راه حل دی‍ی‍لماتیک درباره توافق هسته ای ایران موافقند. آنها همچنین این وعده ما را باور کرده اند که تحریم ها در نهایت زمانی که ما به توافقی دست پیدا کردیم لغو می شود و اکنون این توافق پ‍یش روی ما قرار دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار