در سال‌های اخیر اتفاقاتی در حوزه پزشکی دیده شده است که نشان از نادیده گرفته شدن قداست مشاغل است.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تبلیغات سوء علیه پزشکان بیان کرد: پزشک ستیزی فقط ماحصل تبلیغات امسال نیست و به طور کلی قداست بسیاری از مشاغل کم شده است.

وی در ادامه افزود: هر صنفی خوب و بد دارد و اگر به واسطه وجود افرادی، قداست شغلی را تخریب کنیم قطعاً اقدامی مسموم انجام داده‌ایم.

آریایی نژاد با اشاره به زود قضاوتی اغلب افراد عنوان کرد: مهم ترین مشکلی که در حال حاضر در زمینه پزشک ستیزی با آن مواجه‌ایم این است که زود قضاوت می‌کنیم و تنها خودمان را می‌بینیم. بنابراین اگر از منافع شخصی بگذریم و کلی‌تر نگاه کنیم می‌توانیم از قضاوت دور بمانیم.

وی ضمن تاکید بر این که بخش اعظمی از جامعه پزشکی خادم مردم است، اظهار کرد: مدارکی دال بر شکاف طبقاتی در جامعه وجود دارد. یعنی مثلا فردی چندین میلیون حقوق دارد در حالی که شخص دیگری با حقوق اندک زندگیش را می‌گذراند. این امر در جامعه پزشکی هم وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: باید تعریف مشخص از مشاغل مطرح شود. تبعیض‌ها زمانی بر طرف می‌شود که واقعاً نظام پرداخت هماهنگی تعریف تازه‌ای به خود بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.