فاز اول جاده قزوین_ الموت_ تنکابن 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سخنگوی دولت گفت: فاز اول این طرح به طول 62 کیلومتر واقع در حوزه استحفاظی استان قزوین در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

محمدباقر نوبخت افزود: این جاده به طول 148 کیلومتر از سال 86 در دست ساخت است و 94 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد. 

وی اضافه کرد : با بهره برداری کامل از این مسیر،علاوه بر کاهش 180 کیلومتری مسیر، میزان مصرف سوخت در کشور نیز سالانه 100 میلیون لیتر کاهش خواهد یافت.

معاون رئیس جمهور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: برای احداث جاده قزوین_الموت_تنکابن، بیش از هزار و 300 میلیارد ريال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون 800 میلیارد ریال آن محقق شده و تا پایان سال 94 نیز، 300 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

امروز همچنین بهره برداری از راهدارخانه بهرام آباد در مسیر قزوین_الموت_تنکابن  با حضور سخنگوی دولت آغاز شد.

این راهدارخانه با اعتبار 3 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 850 متر مربع و زیربنای 100 متر مربع احداث شده و ظرفیت نگهداری هزار تن ماسه و نمک در فصول سرد سال را دارد.

نوبخت در جمع مدیران استان بر اهمیت احداث جاده قزوین_رحیم آباد_ کلاچای نیز تأکید کرد و گفت: با ساخت این جاده 150 کیلومتری، علاوه بر کاهش 100 کیلومتری مسیر، شاهد کاهش 60 میلیون لیتری سوخت در سال نیز خواهیم بود.

وی اضافه کرد: 10 کیلومتر از این مسیر در استان قزوین و 30 کیلومترِ آن در استان گیلان به صورت راه دسترسی است که باید احداث شود.

مابقی مسیر به طول 110 کیلومتر نیز بدون آسفالت است و برنامه ریزی برای احداث کامل این جاده در دست مطالعه است.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.