معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از طرح تحول سلامت دهان و دندان همزمان با سراسر کشور در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید علیرضا مروجی گفت:این طرح با پوشش 38 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از ابتدای مهرماه با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی کاشان اجرا می شود.

وی با اشاره به همکاری تمامی مراکز بهداشتی درمانی کاشان در اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان افزود: این طرح توسط 6 دندان پزشک از طریق استقرار 3 یونیت ثابت در مدارس ابتدایی کاشان و 5 یونیت سیار اجرا می شود.

به گفته وی، طرح تحول سلامت دهان و دندان با اجرای دو نوبت فلورایدتراپی، خدمات ترمیم دندان6 و فیشور سیلنت برای تمامی دانش آموزان نیازمند انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شاخص DMFT (پوسیدگی، افتادگی ، کشیده شدن یا از دست دادن و پرکردن دندان) دانش آموزان کاشانی را 2 و نیم اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای طرح این رقم کاهش یابد.

مروجی، شاخص DMFT (پوسیدگی، افتادگی ، کشیده شدن یا از دست دادن دندان و دندان پرشده ) دانش آموزان کشور را 2 و 9 دهم دانست و گفت:با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان این عدد به یک کاهش می یابد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طرح ، سلامت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.