خبرنگار زن مجارستانی به خاطر رفتار خود با پناهجویان سوری، عذرخواهی کرد.

خبرنگار مجارستانی از رفتار خود با پناهجوی سوری عذرخواهی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «پترا لاسزو،» خبرنگار زن مجارستانی که فیلمی از وی در حال لگد زدن به پناهجویان منتشر شده بود، در نامه ای که روز جمعه در یکی از روزنامه های این کشور منتشر شد،از رفتار خود عذر خواهی کرد. 

این خبرنگار که برای یکی از شبکه های تلویزیونی مجارستان کار می کرد، در منطقه ای نزدیک مرز صربستان یکی از پناهندگان را که مورد تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفته بود، مورد ضرب و شتم قرار داد. این پناهنده سوری همراه با سایر پناهندگان در حالی که کودک خود را در آغوش گرفته بود، با سرعت می دوید. اما خبرنگار مجارستانی به عمد به او لگد زد و باعث شد همراه با کودکش نقش بر زمین شود. این خبرنگار سپس از او به عنوان سوژه ای برای تصاویر خود استفاده کرد. پس از انتشار عکس و فیلم این حادثه، این خبرنگار از کار اخراج شد.

پترا لاسزو در نامه خود مدعی شده است رفتار او در شرایط برهم ریخته و آشفته مرز، در میان پناهجویان طبیعی بوده است. او در این نامه نوشته است: «من ترسیده بودم. آنها اطراف من فریاد می زدند و می دویدند. ناگهان عصبانی شدم. در حالیکه دوربین در دست داشتم، نمی توانستم اطرافم را خوب ببینم؛ فکر کردم در حال حمله به من هستند.»

او همچنین از افرادی که در شبکه های اجتماعی وی را سرزنش کرده بودند، انتقاد کرد.

پلیس پس از این حادثه، او را بازداشت و از وی بازجویی کرد؛ اما او بدون هیچ اتهامی آزاد شد. 
کارفرمای او در شبکه تلویزیونی مجارستان، از طرفداران حزب ملی گرای افراطی است که بارها خواستار اخراج تمام پناهجویان از مجارستان شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ببخشيدبلانسبت !!بگو غلط زيادي كردي حالا ميگي ....ه خوردم نخوردم /انشاالله خدا بزمين گرمت بزنه تا بفهمي كه چيكاركردي
آخرین اخبار