کمک های مالی مردم آمریکا به پناهجویان سوری پس از انتشار عکس کودک غرق‌شده سوری افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، بنا بر گزارش سازمان های آمریکا، کمک های خیریه به پناهجویان از زمانی که عکس «آیلان کردی» -- کودک غرق شده سوری -- در سواحل ترکیه منتشر شد، به طور فزاینده افزایش یافته است.

«صندوق اعانات یونیسف» در آمریکا گزارش داد کمک های مالی به پناهجویان 636 درصد افزایش یافته و تعداد بازدیدها از سایت این صندوق سه برابر شده است. «کاریل استرن،» رئیس و مدیر اجرایی این صندوق گفت: «شما کودکی را می بینید که جان باخته است و نمی توانید کمکی بکنید؛ اما به کمک رسانی مصمم می شوید. افزایش چشمگیری را در کمک های مالی مردم عادی آمریکا و حامیان قدیمی این سازمان، برای نجات کودکان و کسانی که قربانی جنگ داخلی سوریه هستند، شاهد هستیم.»

وی در ادامه افزود عکس های بیشماری از کودکان جان باخته و یا زخمی شده در جنگ سوریه گرفته شده است؛ اما عکس «آیلان» سه ساله توجه عده زیادی را به خود جلب کرد. زیرا «او در تیراندازی کشته نشده بود و می توانست نجات یابد.»

«کارولین میلز،» رئیس صندوق نجات کودکان گفت: «در هشت ماه نخست سال جاری میلادی، 200 هزار دلار به این صندوق کمک شده است. این در حالی است که در هشت روز گذشته 800 هزار دلار برای کمک به مردم سوریه جمع آوری کرده ایم.» وی افزود: «با دیدن عکس آیلان کردی مردم ناگهان متوجه شدند این موضوع راجع به مردم است؛ بخصوص راجع به کودکان.»

خانواده آیلان از جنگ در کوبانی گریخته بود و قصد داشت از طریق دریا به جزیره «کوس» یونان برود. قایق آنها در سواحل ترکیه غرق شد و جسد این کودک بر روی شن‌های سواحل ترکیه آرام گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار