به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور ما بعنوان یکی از 15 تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان سهم کوچکی در بازارهای صادراتی دارد اما در چند سال اخیر با افزایش نرخ ارز خودروسازهای ایرانی بیشتر به فکر صادارت افتادهاند.
درواقع در شرایط کنونی با افزایش ارزش دلار وضعیت برای صادرات خودروی ایرانی مساعد شده است.
ایران با انجام مطالعات در بازار و شناسایی رقبا و رعایت استانداردها میتواند خودروهای متناسب با تقاضا را عرضه کند تا صادرات تداوم یابد و سهم ناچیز خود را افزایش دهد.
آمارها حاکی از آن است که صادرات خودرو در سال گذشته 190 درصد رشد داشته که شامل 27 هزار دستگاه خودروی تولید داخلی است که نسبت به سال 92 شاهد رشد 90 درصدی بودهایم.
درهمین خصوص تفضلی معاون صادرات ایران خودرو در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای رانا، سمند و دنا به کشورهای عراق، ونزوئلا، سنگال و سوریه صادر میشود.
همچنین جوانی معاون صادراتی سایپا بیان کرد: در برنامه صادراتی خود خانواده پراید، پیکاپ، وانت و همچنین تیبا در دو مدل آن را در دستور کار داریم و صادرات در منطقه خاورمیانه به کشورهای عراق، سوریه، و در منطقه آسیای میانه به ارمنستان و آذربایجان در شرق اروپا به اوکراین و بلاروس و همچنین در شمال آفریقا به مصر، الجزایز و لیبی صادرات انجام میشود.
**از شایعه تا واقعیت
حال شایعاتی در فضای مجازی و در میان مردم مبنی بر ارزانتر بودن خودروهای داخل در خارج از کشور قوت گرفته است اما گزارش هاحاکی از آن است که نه تنها خودورهای داخلی در کشورهای دیگر ارزانتر فروخته نمیشوند بلکه گرانتر از قیمت مصرف کننده داخلی هم میباشد.
همانطور که به گفته تفضلی قیمت پژو پارس که در خارج از مرزها 34 میلیون تومان است برای مصرف کننده داخلی 33 میلیون تومان تمام میشود.
همچنین جوانی نیز از قیمت پراید در بیرون از مرزها خبر داد و گفت: خودروی پراید فاقد ایربگ و ای بی اس با قیمت ده هزار دلار به مصرف کننده عراقی عرضه میشود در صورتی که قیمت آن در داخل کمتر است.
حال با این تفاصیل و یک حساب سرانگشتی میتوان فهمید که قیمت پایین خودروهای داخلی در پشت مرزها شایعه است و این کار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
انتهای پیام/
همانطور که به گفته تفضلی قیمت پژو پارس که در خارج از مرزها 34 میلیون تومان است برای مصرف کننده داخلی 33 میلیون تومان تمام میشود.
همچنین جوانی نیز از قیمت پراید در بیرون از مرزها خبر داد و گفت: خودروی پراید فاقد ایربگ و ای بی اس با قیمت ده هزار دلار به مصرف کننده عراقی عرضه میشود در صورتی که قیمت آن در داخل کمتر است.
خوب عزیز دل من 10هزار دلار که همون 34میلیون تومن هست که طبق گزارش با پژو پارس برابری میکنه.
گرچه قبلی کاملتر توضییح دادم وانتشار ندادی اینم انتشار نده ولی ماه که پشت ابر نمیمونه.
اقایی که ای پی منو میبینی وبا ما دشمنی و مشکل داری و پستامو انتشار نمیدی واگذار شدی به خدا.مطمئنم با خدا که دیگه نمتونی در بیافتی.
اگر چیزی که توی این خبر هست درست باشه و مثلا ما بیاییم و پرایدمون رو با قیمت مثلا 8 هزار دلار به عراق بفروشیم دقت کنید هموطنان عزیز به پول ما با دلار 3400 تومانی میشه حدود 28 ملیون تومان ولی دقت کنیم عراقی ها با پول خودشون یعنی دینار پراید رو می خرند و چون هر دینار عراق حدود 1000 دلار آمریکاست میشه حدود 8 ملیون دینار عراقی یعنی یه عراقی به پول خودشون حدود 8 ملیون دینار پول برای خرید پراید میده
پس وقتی می بینیم یه ایرانی باید 20 ملیون تومان برای پراید هزینه کنه و یه عراقی باید 8 ملیون دینار هزینه کنه به یه نتیجه مهم می رسیم و اون هم این هست که ارزش پول ملی ما پایین است و در شان ملت ما نیست
صادر کنید
چشم ما هم روشن
من امروز برنامه مثبت ومنفی شبکه 5 را نگاه میکردم یکی از مسولان خودرو میگفت چون 40% هزینه خودرو در فروش داخل بیشتر از صادرات است مردم فکر می کنند خارج ارزانتر هست
اونا عشق پرایدند.
برید سایت شاپینگ عراق ماشین ایرانی توشه سمند سورن رو زده بود 1700 دلار البته صفر نبود
برید سایت شاپینگ عراق ماشین ایرانی توشه سمند سورن رو زده بود 1700 دلار البته صفر نبود
عراق ماشین ایرانیرو گرونتر میفروشین؟؟؟؟دست بردارین بابا،مارو چی فرض کردین.یه ترفند دیگه واسه فروشدر نظر بگیرین
وبسایتتون رو با دروغ گفتن اعتبارش را زیر سوال نبرید
خودرو سازان کی به مردم راست گفتن که این دفه دومش باشه
اما ما حدود ۳۰ میلیون اونا که مثل ما تحریم نیستن.
ضمنا حقوق ما به ریاله نه دلار.
مردمو چی فرض کردن.
بابا ما نمیخوایم شما ضرر کنید همون صادر کنید بهتره
هم شما ارزآوری کردیم هم ما رو شاد کردید
دوما با این پولا که شما میگی میشه یه ماشین خارجی خیلی خوب تو عراق و سوریه خرید خدا وکیلی مارو چی فرض کردین :)))
پراید تو عراق تا جایی که من اطلاع دارم 3 هزار دلاره یعنی 9 میلیون با دلار 3 هزار تومن البته اونجا که دلار گرون نیستش نمیشه برمبنای ایران حساب کرد
اصن شما راست میگین پراید 10 هزار دلار تو عراق میزان حقوق یه شهروند عادی حدود 3 هزار دلاره یعنی 9 میلیون ایران در ایران سطح در آمد جامعه خیلی پایینه عزیز بخاطر همین عراقیا واسه عمل و دکتر میان ایران چون با یه حقوقشون کل فامیل عمل می کنن والا من تو عمل زیبایی بینیم تو بیمارستان پره عراقی بودن بخدا همشون خانواده ای عمل می کردن می گفتن ایران برامون خیلی ارزون در میاد اینطوری حساب کردن آقای نویسنده و خبرنگار اصن مبنای درستی نیست من دانشجوی اقتصادم همچین مسائلی رو نمیشه تو کشورهای مختلف با هم سنجید چون سطح در آمد مردم و مبنای خرید وسایل با هم فرق می کنن تو ایران سوخت و درمان خیلی ارزونه ولی خونه ماشین لباس ولوازم خانه شدیدا گرونه پس نمیشه این طوری مقایسه کرد دوست عزیز
با تشکر
با تشکر .....................
تازه کلی هم ارزاوری خواهید داشت هم سود بیشتر نسبت به داخل کشور پس از خدا دیگه بیشتر از این چی میخوایید!وجهت رضایت داخل کشور هم از تویوتا وبنز ونیسان و... (که کم کیفیت هم هستند) وارد کنید
با تشکر .....................
خب برن خودرو با کیفیتشان رو صادر کننده
ما رو هم با مرسدس بنز، پژو، رنو، و بقیه خودروهایی بی کیفیت دنیا بهره مند کنید
والااااااااااااااااا
اگه تو عراق سی و پنج میلیون میفروشن ما راضی نیستم تو ایران بدن بیست میلیون و توهر ماشین پانزده میلیون ضرر کنن. یعنی برای ضرر کردن خودشون دارن این همه خودشونو به در و دیوار میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب!!!!!!!
راستی عراق تعرفه نداره؟ اگه تعرفه داشته باشه پس عراقی ها باید خیلی بیشتر پول بدن بابت سوار شدن به پراید
روزگاری نه چندان دور تلویزیون پارس گراندیک نیز تولید می شد اما به علت به روز نبودن به زباله دان تاریخ نیز پیوست
امروز با افتخار گوشی اپل در دست می گیریم و در خانه هایمان تلویزیون اولترا اچ دی سونی تماشا می کنیم
سرنوشت خودرو نیز همین است یا باید با کیفیت جهانی و به قیمت جهانی عرضه شود یا به زباله دان تاریخ بپیوندد
در هیچ قاموسی در دنیا نوشته نشده است که یک ملت و یک جمعیت 80 میلیونی فدای اشتغال 100 هزار نفر شود
در هیچ کجای دنیا یک ملت به اسم حمایت از تولید داخل ذبح نمی شود
در هیچ کجای دنیا تاریکخانه یک گروهک مافیایی منافع ملی تعریف نمی شود
"كمپین تحریم خرید خودروی داخلی"
من کاری ندارم که کی این کمپینو راه انداخته حالا میخواد دلال ماشین باشه یا یه آدم عادی من ازش حمایت میکنم چون کارش شرف داره و درسته...به امید کمپین های بیشتر ما منتظریم.
آهای شمایی که کمپین خودرو صفر ممنوع رو راه انداختی خیلی ممنونیم ازت. . .
اونوقت شما میگین پراید میخرن .
الکی چرا زور میزنین ملت ما نخوان بخرن کسی نمیتونه با حرفای بیجا مجبورشون کنه که بخرن .
اون مصاحبه تلویزیونی هم بابت همین بود که ذهن مردمو خراب کنن .
این خودرو ها بی کیفیت هستن و امکان نداره بنده به شخصه دیگه این هارو بخرم
مخصوصاً با این قیمت های دروغین !!!
مسئولین موظف هستن قیمت خودروهای جهانی رو بدون حتی یک ریال ( که وقتی ما راضی نیستیم حرام است ) اضافه تر به مردم بفروشند تا خودرو سازان داخلی فکر ساخت خودرو با کیفیت با قیمت مناسب به مردم باشند !!!
گفتم که یه وقت انتظار نداشته باشین. ممنون
اخه این پژو وانت و پراید وانت دیگه چیه من هر وقت تو خیابون میبینم خندم میگیره
نتیجه کلی این که بازار بر حسب عرضه و تقاضاست پس وقتی بعضی از هموطنان عزیز میرن و برای این تولیدات مزخرف تو صف می ایستن و ثبت نام میکنن خب میگی اونا نفروشن
از قدیم گفتن از ماست که برماست
ولی ما که عقلمون دست خودمونه! پول به آشغال نمیدیم.
یعنی دروغی از این بزرگتر دیگه نشنیده بودم.
بعدشم اصلا باشه حرف شما درست بهتر کل ماشینارو صادر کنید به عراق سوریه اما گمرکی واردات خودرو داخل کشور بردارین اینجوری هم مردم رازی میشن هم خودرو سازی های ما تعطیل نمیشن و کارمنداشونم بیکار نمیشن خیلی هم خوب و خوش کنار هم زندگی میکنیم.
راه حل از این راحتتر دیگه وجود نداره.
سرعتت افزونتر از دمپایی ام
ای امید و هستی و بود و نبود
میسرایم بهرِ تو اینک سرود
ای فدایت کلِّ اسکِنهای من
همدمِ روز و شبِ تنهایِ من
ای تمامِ کشورم جولانگَهت
کل مسئولین، غلامِ درگَهت
نزدِ ما از درّ و گوهر برتری
صف کشیده از برایت مشتری
نام تو یعنی که ببری درخروش
گرچه در ظاهر بسانِ بچه موش
آنزمان کان پیکرت را ساختند
با شتابت سویِ ایران تاختند
بی امان رفتی میان قلبها
با دو ده طرح و مدل بس پر بها
سالها باید پس اندازی کنم
تا تو را با پولِ آن راضی کنم
قیمتت بر پایه ارزِ دلار
می شود بنزی شوم با آن سوار
نیم قرن از سنِّ تو بگذشته است
مهر تو هر روز افزون گشته است
واقعا احسنت بر طراحی اَت
هیکلِ خوش فرمِ همچون ماهی اَت
ناگهان چون موشک از جا میپری
لحظهایی یک تن به عقبا میبری
خبره ایی در جان ستاندن از بدن
می روی در آنِ واحد تا عدن
ما که بر تولیدِ تو دلبسته اییم
پس چرا دنبالِ بمبِ هسته اییم
قدرتِ تو فوقِ بمبِ هسته است
دستِ عزرائیل، از پشت بسته است
با کمی تغییرِ فرمِ ظاهری
با تظاهر، جیبِ مردم میدری
گاه پشتت میکنی بر سانِ هاچ
گاه صندوقت شود مانند قارچ
چهرهات گاهی فریبا میشود
نامِ تو آنگاه تیبا میشود
گرچه تیبا فرمِ دیگر از تو است
قیمتش افزون ز بنز و ولوُ است
آنقدر تازانده ایی در شهر ما
عاقبت گشتی دچارِ قهرِ ما
ملت بیچاره جرأت کرد و گفت
نه، به تو اهریمن گردن کلفت
بس که بی مهری ز خودرو دیده است
آن رگِ غیرت ز جا جنبیده است
از گرانی و ز خوف و بیم تو
چاره مردم بود تحریم تو
بلکه قدری اَرج و قُربت کم شود
قیمتت کم، شاسیت محکم شود
بس خطا کرد آن وزیر و بانی اَت
در حمایت از مرامِ جانی ات
مُضحک و رسوا مجدد عذر خواست
گفت خطا از گفتههای پوچِ ماست
یا به یک تعبیر زیباتر از آن
گفت غلط کردم من از آن گفتمان
کاش میشد پا نهم بر گازِ تو
دست بر آن بوقِ پر آوازِ تو
با تمامِ سرعتت مانند تیر
زیر چرخت له کنم شخصِ وزیر
تا نچرخاند دگر فرمانِ تو
بر مراد و کامِ سهم خوارانِ تو
پس بدان خائن تر از خائن تویی
فکر جیب خود ز سودِ خودرویی
گوش کن این شعرِ من را هم وطن
جنگ خودرو با وطن شد تن به تن
هر کسی باید به سهمِ خوبشتن
پاسخ محکم دهد، دندان شکن
با شعار "نه" بر این سوداگران
می کنیم تحریم،ماشینِ گران
پس اگر بر شعر من مستحضرید
نخرید و نخرید و نخرید و نخرید