کتاب انسان‌شناسی و مهدویت (بازخوانی و تبیین مهدویت شیعی از رهیافت انسان‌شناسی فطری) به چاپ رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ کتاب انسان‌شناسی و مهدویت (بازخوانی و تبیین مهدویت شیعی از ره‌یافت انسان‌شناسی فطری) از سوی محمدرضا آدریانی تالیف شده و به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت 11 هزار تومان به چاپ رسید.

این کتاب از هفت فصل اصلی تشکیل شده است و شامل: انسان‌شناسی جسمی، انسان‌شناسی روحی، انسان‌شناسی جنسیتی، انسان‌شناسی رشد، انسان‌شناسی اراده و انسان‌شناسی کمال است.

در کلیات این کتاب می توان به فواید انسان­شناسی از منظر معارف دینی، فواید انسان­‌شناسی برای زندگی بشری، پیشینه انسان­‌شناسی در اندیشه علمی معاصر، انسان‌شناسی شیعه و تشیع، سبک زندگی، مهدویت و سطوح و لایه‌های گوناگون انسان­‌شناسی اشاره کرد.

فصل دوم کتاب انسان شناسی و مهدویت در زمینه سیر پیدایش بدن آدمی، مرحله نطفه و سلول‌های جنسی آدمی، از لقاح تا تولد، از تولد تا مرگ، دیدگاه‌های موجود درباره انسان­‌شناسی جسمانی، تنوع طینت برای روح، طینت و مسئله جبر و اختیار، نسبت زندگی دینی با مسئله طینت، تاثیر ایمان به غیب بر جسم آدمی، نسبت انسان با طبیعت، بازخوانی مهدویت بر مبنای انسان‌شناسی جسمی، کمال و نجات، انسان کامل و فلسفه مطالب مفیدی بیان شده است.

روح چیست، پیشینه روح‌‌شناسی، پرسش‌­های اساسی درباره روح، دیدگاه قرآن درباره روح انسان، خلقت انسان­‌های نخست، خلقت باقی انسان­‌ها، حقیقت و ابعاد وجودی روح، مسئله فطرت، نسبت بحث فطرت با مهدویت، فطرت در قرآن، دامنه و انواع فطریات، رابطه و نسبت روح و بدن، رابطه روح و بدن در انسان کمال‌جو و بازخوانی مهدویت بر مبنای انسان‌شناسی روح از جمله مطالب بخش سوم این کتاب است.

در فصول بعدی به مباحثی در زمینه نسبت بحث انسان­‌شناسی جنسیتی با مهدویت، دیدگاه­‌های موجود درباره حقیقت زن و مرد، انسان­‌شناسی رشد و مهدویت، رشد از منظر علم و تمدن معاصر، نقد دیدگاه علمی رشد، بازخوانی مهدویت بر مبنای دیدگاه علمی رشد، به آنها پرداخته شده است.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: انتشار ، کتاب ، مهدویت ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.