به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این برنامه هر چند از سال 2013 آغاز شده ولی هنوز امکان تولید داخلی پرشمارگان این خودرو و همچنین زیرساخت های قابل بهره برداری بویژه ایستگاههای شارژ به حد مطلوب نرسیده و بجز یک نوع اولیه روسی این خودرو، فقط شمار بسیار محدودی از ژاپن و آمریکا وارد شده است.
هدف دولت روسیه در این زمینه، کاهش مصرف سوخت های فسیلی، حفظ محیط زیست، تنوع بخشی در تولیدات خودرو و همچنین ورود به بازار نو خودروهای الکتریکی است که برپایه تشویق خودروسازان و همچنین مردم برای استفاده از خودروهای برقی ساخت داخل استوار شده است.
براساس برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای دستور نخست وزیر روسیه، قرار است در برخی مراکز و گذرگاههای شهری جایگاه های مخصوص شارژ خودروهای برقی در برخی پمپ بنزین ها ساخته شود تا بتوان از مدل شارژ سریع 15 دقیقه ای بهره گرفت.
همزمان شرکت خودروسازی 'آوتو واز' نیز وعده داده خودروی برقی را تا پایان سال میلادی جاری در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
هر چند برای توسعه زیرساخت های تولید خودروهای برقی و تشویق استفاده از آن حداقل برای رفت و آمدهای درون شهری و حاشیه شهرها برنامه های تشویقی متعددی از جمله پارک رایگان در مسکو نظر گرفته شده است، ولی شرایط آب و هوایی روسیه بویژه مدت طولانی سرما و بارش های شدید برف در بسیاری از مناطق این کشور که سبب کاهش بازدهی باتری ها می شود و همچنین اختلاف ارتفاع در خیابان ها می تواند تاثیر منفی بر انتخاب مردم داشته باشد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/